تعمیرات لوازم منزل

تعمیرات لوازم منزل

تعمیرات لوازم منزل
تعمیرات لوازم منزل

تعمیرات لوازم منزل

تعمیرات لوازم منزل

چین و چروک صورت چیست؟

چین و چروک صورت چیست؟

 

 

شاید فکر کنید برای شادابی و جوان‌سازی پوست نیاز است گران‌ترین ماسک‌ها را خریداری کرده و عجیب‌ترین عمل‌های جراحی را انجام دهید، اما واقعیت چیز دیگری است! شما می‌توانید با گیاهانی مانند آلوئه ورا به پوست خود شادابی و جوانی ببخشید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا در مورد تأثیر آلوئه ورا برای چروک صورت نکاتی را شرح دهیم.

برای خرید کرم ضد چروک کلیک کنید.

چین و چروک صورت چیست؟

به خطوطی که به علل مختلف روی پوست ایجاد می‌شود، چین و چروک می‌گویند. شایع‌ترین علت بروز چین و چروک‌ها افزایش سن است. با افزایش سن، پوست انسان نمی‌تواند مثل سابق کلاژن و الاستین تولید کند.

کاهش تولید کلاژن و الاستین موجب پایین آمدن مقاومت و استحکام پوست، نازک شدن، حساس شدن و خشک شدن آن می‌شود. کم آبی، دهیدراته شدن، کاهش رطوبت بدن و همچنین وجود سموم در قسمت‌های مختلف اندام‌های داخلی، مانند کبد یکی دیگر از عوامل شایع بروز چین و چروک‌های پوستی، خصوصاً در ناحیه صورت است.

شما می‌توانید با گیاهانی مانند آلوئه ورا به پوست خود شادابی و جوانی ببخشید.

یقیناً به وجود آمدن چین و چروک صورت یک مرحله طبیعی در زندگی هر انسانی است و نمی‌توان از آن به طور کامل اجتناب کرد. دیر یا زود با گذر از میان‌سالی، انسان در قسمت‌های مختلف بدن خود، خصوصاً صورت، ساعد، گردن و دست‌ها چین و چروک‌ها را مشاهده خواهد کرد.

آلاینده‌های محیطی امروزی و سبک زندگی ماشینی این روند را سرعت بخشیده و سن مشاهده چین و چروک‌های پوستی را بسیار کاهش داده است؛ اما جای نگرانی نیست! قطعاً راه‌هایی وجود دارد که به وسیله آن‌ها بتوانید این روند را کندتر کنید، از بروز چین و چروک‌های پوستی تا حد زیادی جلوگیری نمایید و اگر تا به الان ظاهر شده‌اند، از شدتشان بکاهید.

استفاده از سبزیجات، میوه‌ها، گیاهان مختلف و مصرف خوراکی و موضعی عرق‌های گیاهی و روغن‌های گوناگون، می‌تواند شما را در این امر کمک کند. مصرف آلوئه ورا جهت درمان مشکلات پوستی بسیار شایع است و می‌توان ماسک‌های مختلفی را از این ماده درست کرد. البته که نحوه استفاده از این ماسک‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر درست مصرف نشود، نتیجه آن‌طوری که باید مشاهده نمی‌شود.

استفاده از آلوئه ورا برای چروک صورت

آلوئه ورا که با نام علمی آلوئه باربادنسیس شناخته شده، متعلق به کشور سودان بوده و قدمت بسیار زیادی دارد. این گیاه توسط تمدن‌های کهن و قدیمی مانند مصری‌ها و تمدن‌های مدیترانه‌ای استفاده می‌شد.

ژل آلوئه ورا پرکاربردترین نوع از عصاره‌های این گیاه سبزرنگ است که مستقیماً از برگ‌های هم‌ارتفاع این گیاه استخراج می‌شود. ژل آلوئه ورا به دلیل ترکیبات بیواکتیو خود مورد توجه قرار گرفته و کمک شایانی به درمان امراض پوستی و جوان‌سازی پوست صورت می‌کند.

ترکیبات بیواکتیو آلوئه ورا نشان می‌دهد که این گیاه سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آمینو اسیدها، آنزیم‌های مهم و لینین است. علاوه بر این‌ها، برگ‌های آلوئه ورا به خودی خود حاوی مقادیری از انواع پلی‌فنول‌ها مانند باربالوئین هستند که خواص آنتی اکسیدانی بسیار مهمی دارند.

آلوئه ورا از راه‌های متعددی می‌تواند برای چروک صورت مورد استفاده قرار بگیرد.

چگونه آلوئه ورا برای چروک صورت مؤثر واقع می‌شود؟

آلوئه ورا از راه‌های متعددی می‌تواند برای چروک صورت مورد استفاده قرار بگیرد. این گیاه یک عامل ضد پیری کاملاً طبیعی است که ویتامین‌های مفید برای پوست را تأمین می‌کند و باعث حفظ استحکام و حالت کشسانی آن می‌شود.

همچنین آلوئه ورا قادر است در برابر آفتاب سوختگی از پوست محافظت کند و آن را در هر لحظه مرطوب نگه دارد. این گیاه یک آنتی اکسیدان بسیار عالی است و کمک می‌کند پوست روند جوان‌سازی و شادابی ملموسی را تجربه کند. همچنین با ترکیبات بسیار قوی و غنی خود در پیشگیری از بروز چین و چروک‌های صورت و درمان آن‌ها مؤثر است. در ادامه بخشی از عملکردهای این گیاه روی پوست صورت را به صورت جزئی‌تر برایتان شرح می‌دهیم.

 

آلوئه ورا برای چروک صورت، به عنوان ماده ضد پیری

همان‌طور که گفتیم، روند چروک شدن پوست با بالا رفتن سن ارتباط مستقیمی دارد. یکی از عوامل اصلی که منجر به پیری پوست می‌شود، قرار گرفتن آن به مدت طولانی در معرض اشعه UV است. اشعه UV باعث خشکی پوست می‌شود که نتیجه این امر ایجاد چروک‌های عمقی است.

وجود کلاژن در پوست صورت موجب انعطاف‌پذیری و استحکام آن می‌شود. این در حالی است که اشعه UV می‌تواند کلاژن‌های پوست را به راحتی نابود کند و برای انسان یک پوست حساس، خشک و شکننده بجا بگذارد. به جز اشعه UV، عامل دیگری که در پیر شدن پوست اثرگذار است، گروهی از آنزیم‌ها هستند که به آن‌ها متالوپروتئین‌های ماتریکسی گفته می‌شود و از میزان کلاژن پوست می‌کاهند.

در سال ۲۰۰۹ میلادی گروهی از محققان در رابطه با اثر آلوئه ورا بر پوست صورت آزمایشی انجام دادند. طی این آزمایش مقرر شد که اثر این گیاه بر درمان چین و چروک‌های صورت به مدت ۹۰ روز مورد بررسی قرار بگیرد.

در طی این آزمایش ۳۰ خانم مقدار متفاوتی از ژل آلوئه ورا را دریافت کردند. بازه دریافت این ژل توسط هر شخص در کمترین میزان، ۱۲۰۰ میلی‌گرم و در بیشترین میزان، ۳۶۰۰ میلی‌گرم در روز بود. در پایان این آزمایش مشاهده شد که با استفاده از آلوئه ورا میزان چین و چروک‌ها کاهش پیدا کرده است. محققان این تأثیر را از توانایی آلوئه ورا در کاهش متالوپروتئین‌های ماتریکسی دانستند.

در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز آزمایش دیگری انجام شد که هدفش مشاهده تأثیر ژل آلوئه ورا بر فیبروبلاست‌های پوست انسان بود. مطالعات و مشاهدات این آزمایش ۸ هفته به طول انجامید.

در طی این ۸ هفته به گروهی ۴۰ واحد استرول آلوئه ورا داده شد و گروه دیگری به عنوان گروه کنترل تحت نظر قرار گرفتند. پس از اتمام مشاهدات، نتایج این آزمایش حاکی از آن بود که تولید کلاژن در بانوانی که ژل آلوئه ورا دریافت کرده بودند، افزایش چشمگیری داشت. همچنین میزان چین و چروک‌های این گروه به طرز قابل مشاهده‌ای کاهش پیدا کرده بود.

تمام این تحقیقات نشان می‌دهد که آلوئه ورا و ژل موجود در آن خاصیت ضد پیری دارد و باعث شادابی و جوان‌سازی پوست می‌شود.

آلوئه ورا برای چروک صورت و تأمین ویتامین‌های مورد نیاز

در آلوئه ورا مقادیر بسیار زیادی ویتامین C و E دیده می‌شود. این ویتامین‌ها در محافظت از سلول‌های پوستی نقش بسیار مهمی دارند. ویتامین C علاوه بر این‌که در تولید کلاژن پوست بسیار اهمیت دارد، یک آنتی اکسیدان قوی نیز محسوب می‌شود. ویتامین E نیز یک آنتی اکسیدان کاملاً طبیعی است و قادر است از پوست انسان در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کند.

در سال ۲۰۰۳ یک مطالعه انسانی جهت شناسایی اثرات گیاه آلوئه ورا بر میزان ویتامین‌های موجود در پوست صورت انجام شد. به یک گروه از انسان‌ها ویتامین C و ویتامین E به شکل قرص و کپسول داده شد و گروه دیگر نیز به عنوان گروه کنترل تحت نظر گرفته شدند. نتایج نهایی این تحقیقات بسیار جالب بود.

مشاهدات نشان داده بود که مصرف ژل آلوئه ورا میزان جذب ویتامین C و E را تا حد زیادی بالا می‌برد. پس گیاه آلوئه ورا برای چروک صورت با افزایش اثرگذاری ویتامین‌های مفید پوست اثرگذار است.

مشاهدات نشان داده بود که مصرف ژل آلوئه ورا میزان جذب ویتامین C و E را تا حد زیادی بالا می‌برد.

آلوئه ورا برای چروک صورت و ایجاد حالت کشسانی

یکی دیگر از تأثیرات آلوئه ورا برای چروک صورت این است که این گیاه روی پوست صورت اثر مرطوب‌کنندگی دارد و حالت کشسانی پوست را افزایش می‌دهد. فیبروپلاست یک لایه بافت پوستی است که به شکل‌گیری کلاژن و الاستین که در حفظ حالت ارتجاعی و کشسانی پوست مؤثر هستند، کمک می‌کند.

ژل آلوئه ورا قادر است که پوست ترک‌خورده و آسیب‌دیده را نرم و یکدست کند. این گیاه که سرشار از زینک معدنی است می‌تواند در پوست به عنوان منقبض‌کننده عمل کند و تراکم سلول‌های پوستی را افزایش دهد. این عملکرد باعث تنگ شدن منافذ پوست، افزایش رطوبت، استحکام، حالت کشسانی و از بین رفتن چین و چروک‌های پوستی می‌شود.

ماسک‌های خانگی خیار و آلوئه ورا

همان‌طور که می‌دانید، از خیار به دلیل خاصیت مرطوب‌کنندگی و خنک‌کنندگی در کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده می‌شود. این میوه تأثیر بسیار زیادی بر شادابی و جوان‌سازی پوست دارد. در این بخش طرز تهیه چند عدد ماسک خیار و آلوئه ورا برای چروک صورت را شرح می‌دهیم.

روش اول: ساخت ماسک خیار و آلوئه ورا

برای ساخت این ماسک آبرسان و جوان‌ساز پوست کافی است یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چای‌خوری پوره خیار، یک قاشق چای‌خوری شیر و نصف قاشق چای‌خوری آب لیمو مخلوط کنید تا به یک خمیر یکدست برسید. این خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه روی صورت و گردن خود بگذارید و اجازه دهید کمی روی پوستتان استراحت کند.

سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و با یک حوله تمیز و نرم خشک کنید. حتماً پس از انجام این کار، کرم مرطوب‌کننده ملایم بزنید تا پوستتان خشک نشود. می‌توانید هفته‌ای دو بار از این ماسک بی‌نظیر استفاده کنید تا تأثیر آلوئه ورا برای چروک صورت را مشاهده کنید.

برای ساخت این ماسک باید ۲ قاشق چای‌خوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چای‌خوری آب خیار ترکیب کرده

روش دوم: ساخت ماسک آبرسان خیار و آلوئه ورا

ماسک دیگری که می‌توانید از ترکیب خیار و آلوئه ورا برای چروک صورت بسازید، همانند ماسک قبلی طرز تهیه آسانی دارد و بسیار اثرگذار است. برای ساخت این ماسک باید ۲ قاشق چای‌خوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چای‌خوری آب خیار ترکیب کرده و چند قطره گلاب به آن اضافه کنید.

این ترکیب را روی صورت خود بگذارید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی پوستتان بماند. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و با حوله نرم خشک نمایید.

بعد از اتمام کار از مرطوب‌کننده ملایم استفاده نمایید تا پوستتان دچار حساسیت نشود. می‌توانید هفته‌ای دو بار از این ماسک استفاده کنید. ترکیبات این ماسک باعث می‌شود پوست‌های حساس و ملتهب، نرم و مرطوب شوند و چربی‌ها و آلودگی‌های موجود در منافذ صورت جای خود را به تمیزی، جوانی و شادابی بدهند.

روش سوم: ساخت ماسک خیار و آلوئه ورا

یکی دیگر از ماسک‌های خیار و آلوئه ورا برای چروک صورت و جوان‌سازی و شادابی پوست، ماسکی است که در این بخش به شما آموزش می‌دهیم. طرز تهیه این ماسک بسیار آسان است و خاصیت خنک‌کنندگی و پاک‌کنندگی فوق‌العاده‌ای دارد و نرمی و لطافت بی‌نظیری به پوست می‌بخشد.

این ماسک علاوه بر کاهش چین و چروک‌های پوست صورت، در رفع جوش‌های زیر پوستی، کاهش اثرات آفتاب‌سوختگی و بهبود التهابات پوستی نیز مؤثر است.

برای تهیه این ماسک نیاز است خیار را پوست بکنید و آن را تبدیل به قطعات خیلی ریز کنید. خیارها را همراه با مقداری از ژل آلوئه ورا مخلوط کنید تا یک خمیرم نرم و یکدست به دست آورید. این ترکیب را روی پوست صورت خود به طور کامل پخش کنید و اجازه دهید نیم ساعت روی صورتتان استراحت کند.

سپس صورت خود را با آب خنک بشویید و خشک کنید. استفاده از مرطوب‌کننده متناسب با پوستتان فراموش نشود. تأثیرات این ماسک معجزه‌آسا در بهبود چین و چروک‌های صورت و جوان‌سازی پوست به سرعت قابل مشاهده است.

آلوئه ورا برای درمان چروک‌های دور چشم

چروک‌های ریز دور چشم، یکی از مزاحم‌ترین انواع چروک‌های صورت است که وجودشان برای بسیاری از انسان‌ها ناخوشایند است. درمان و بهبود وضعیت این چروک‌ها به راحتی با مقداری ژل آلوئه ورا قابل انجام است. برای این کار کافی است گیاه آلوئه ورا را تهیه کرده و کمی از ژل آن را بردارید.

صورت خود را با یک شوینده مناسب و ملایم بشویید و سپس مقداری از ژل آلوئه ورا را زیر چشمان خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. مراقب باشید که ژل وارد چشمانتان نشود. پس از چند دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

همان‌طور که گفتیم، ژل آلوئه ورا حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین C و ویتامین E است که باعث تغذیه پوست می‌شود و در صورت استفاده منظم و مداوم، چین و چروک‌های پوست را کاملاً درمان می‌کند. علاوه بر این، آلوئه ورا خواص ضدالتهابی دارد و می‌تواند پف زیر چشم را از بین ببرد.

 

همچنین آلوئه ورا قادر است با خاصیت آبرسانی خود و وجود مقادیر بالای ویتامین، نیاسینامید، کولین و ۱۸ نوع آمینو اسید در ترکیباتش، برای پوست صورت، خصوصاً نواحی زیر چشم، نرمی و لطافت را به ارمغان بیاورد و از خشکی و شکنندگی آن بکاهد.

چروک‌های ریز دور چشم، یکی از مزاحم‌ترین انواع چروک‌های صورت است که وجودشان برای بسیاری از انسان‌ها ناخوشایند است

در این مطلب با تأثیر آلوئه ورا برای چروک صورت آشنا شدید. همان‌طور که گفتیم چین و چروک صورت ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. این نحوه برخورد با آن است که باعث می‌شود آن‌ها ماندگار بمانند یا درمان شوند.

یقیناً درمان این چین و چروک‌ها نیازمند پرداخت هزینه‌های بالا نیست و با گیاهان طبیعی مانند آلوئه ورا می‌توان به یک پوست صاف، شفاف، جوان و شاداب دست پیدا کرد. امیدواریم از ماسک‌های خانگی آلوئه ورایی که به شما پیشنهاد دادیم، کمال استفاده را ببرید.

 

فواید آلوئه ورا برای پوست چیست؟

آلوئه ورا به دلیل آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی که دراد می تواند به راحتی از پوست محافظت کند. این مواد مغذی می توانند پوست شما را قوی نگه داشته و در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کند.

آلوئه ورا چه خاصیتی دارد؟

ترکیبات بیواکتیو آلوئه ورا نشان می‌دهد که این گیاه سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آمینو اسیدها، آنزیم‌های مهم و لینین است. علاوه بر این‌ها، برگ‌های آلوئه ورا به خودی خود حاوی مقادیری از انواع پلی‌فنول‌ها مانند باربالوئین هستند که خواص آنتی اکسیدانی بسیار مهمی دارند.

چگونه آلوئه ورا برای چروک صورت مؤثر واقع می‌شود؟

آلوئه ورا از راه‌های متعددی می‌تواند برای چروک صورت مورد استفاده قرار بگیرد. این گیاه یک عامل ضد پیری کاملاً طبیعی است که ویتامین‌های مفید برای پوست را تأمین می‌کند و باعث حفظ استحکام و حالت کشسانی آن می‌شود.

چگونه از الوئه ورا برای زیر چشم ها استفاده کنیم؟

صورت خود را با یک شوینده مناسب و ملایم بشویید و سپس مقداری از ژل آلوئه ورا را زیر چشمان خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. مراقب باشید که ژل وارد چشمانتان نشود. پس از چند دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

چرا مردم به دنبال مراقبت از پوست هستند؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد