علت روشن نشدن موتور یخچال

 

علت روشن نشدن موتور یخچال چیست و چگونه می توان آن را تعمیر کرد؟

ما در این مطلب قصد داریم تا در خصوص علت روشن نشدن موتور یخچال، دلایل خرابی و روش های تعمیر آن مطالبی را به شما عرضه کنیم. در نهایت نیز یک شرکت بسیار معتبر را برای انجام کلیه امور تعمیر یخچال به شما دوستان معرفی خواهیم کرد.

یخچال ها از وسایلی هستند که به سادگی می توانید ان ها را در هر خانه ای پیدا کنید. این وسایل الکتریکی که وظیفه خنک کردن و حفاظت از مواد غذایی را به عهده دارند، به طرز عجیبی با زندگی انسان ها عجین شده اند. البته این وسایل بسیار پرکاربرد مانند هر وسیله الکتریکی دیگری، احتمال خرابی دارند.

برای مثال ممکن است موتور ان ها روشن نشود. اگر شما علت روشن نشدن موتور را نمی دانید، باید از یک فرد متخصص و کسی که در این زمینه اطلاعات کافی دارد، کمک بگیرید. می توایند از مراکز مجاز تعمیرات یخچال برای رفع این مشکل استفاده کنید.

 

علت روشن نشدن موتور

ممکن است یک روز به یخچال خانه تان مراجعه کنید و متوجه شوید که موتور آن فعالیتی ندارد و روشن نمی شود. به یاد داشته باشید که موتور یخچال یکی از حساس ترین نقاط یخچال است و بروز خرابی در آن باید به سرعت برطرف شود. در غیر این صورت خسارات زیادی را به بار خواهد آورد. علت روشن نشدن موتور یخچال می تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • در جریان برق ورودی یخچال شما مشکلی ایجاد شده است.
  • کمپرسور یا موتور آن دچار خرابی شده است.
  • برد الکتریکی یخچال شما آسیب دیده است.
  • سیم کشی درون یخچال مشکل پیدا کرده است.
  • ایراد از ترموستات یخچال شماست.

این موارد را می توان به عنوان رایج ترین موارد در روشن نشدن موتور یخچال دانست. بعد از اینکه با علت روشن نشدن موتور یخچال آشنایی پیدا کردید، ابتدا اطمینان حاصل کنید که برق به درون یخچال به درستی وارد می شود:

  • فیوز و کنتور برق را چک کنید.
  • مطمئن شوید که پریز برق شما سالم است.
  • مطمئن شوید که دوشاخه یخچال شما سالم است.

اگر این موارد را رعایت کردید، ولی همچنان موتور یخچال شما ایراد دارد، باید در ابتدا ببینید که آیا موتور شما کار می کند یا خیر. درب یخچال را باز کنید، اگر لامپ درون یخچال روشن شد، اما همچنان موتور ان هیچ عملکردی نداشت، پس موتور یخچال شما ایراد پیدا کرده است و باید تعویض شود. ممکن است مشکل از رله یا استارت موتور، برد الکترونیکی و یا اتصالات یخچال باشد. 

در هر صورت باید بدانید که تعویض این قطعات و برطرف کردن علت روشن نشدن موتور باید توسط افراد خبره و متخصص این کار انجام شود. اگر علم ان را ندارید، از مراکز تعمیرات یخچال کمک بگیرید.