تعمیرات لوازم منزل

تعمیرات لوازم منزل

تعمیرات لوازم منزل
تعمیرات لوازم منزل

تعمیرات لوازم منزل

تعمیرات لوازم منزل

فواید کرم ضد آفتاب

فواید کرم ضد آفتاب


انواع کرم ضد آفتاب کدامند؟

کرم ضد آفتاب پوست شما را در برابر اثرات شدید نور خورشید محافظت می‌کند. یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید به آن توجه داشت، انتخاب بهترین کرم به منظور افزایش فواید ضد آفتاب برای پوست است.

معمولاً کیفیت یک ضد آفتاب به عوامل مختلفی از جمله SPF، مواد تشکیل دهنده، نوع پوست، فرمولاسیون و میزان قرار گرفتن در معرض نور خورشید بستگی دارد. کرم ضد آفتاب مناسب بیشترین مزیت را ارائه می‌دهد. در این قسمت 3 نوع از پرمصرف‌ترین کرم‌های ضد آفتاب که اغلب مردم آن‌ها را خریداری می‌کنند، معرفی می‌کنیم.

کرم ضد آفتاب پوست شما را در برابر اثرات شدید نور خورشید محافظت می‌کند.

برای خرید بهترین کرم ضد آفتاب کلیک کنید.

ضد آفتاب فیزیکی

کرم ضد آفتاب فیزیکال یا فیزیکی که با نام ضد آفتاب مینرال هم شناخته می‌شود، یک نوع ضد آفتاب است که در ترکیبات آن از دو ماده به نام‌های دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی استفاده شده است. این ترکیبات موجود کمک می‌کنند اشعه فرابفنش خورشید پس از برخورد به پوست منعکس شوند.

این نوع کرم ضد آفتاب دارای کمترین عوارض نسبت به ضد آفتاب شیمیایی است. از ویژگی‌های منفی این نوع ضد آفتاب‌ها می‌توان به ایجاد یک لایه سفید رنگ روی پوست اشاره کرد.

ضد آفتاب رنگی

امروزه ضد آفتاب‌های رنگی در بازار برای فروش و مصرف به فراوانی یافت می‌شوند. کمپانی‌های تولیدکننده ضد آفتا‌ب‌های رنگی از رنگدانه در محصولات خود استفاده می‌کنند. این نوع ضد آفتاب دو منظوره بوده و برای کسانی مناسب است که می‌خواهند همزمان ضد آفتاب و کرم پودر روی پوست صورت خود داشته باشند. همچنین کسانی که نمی‌خواهند بعد از استفاده از ضد آفتاب رنگ صورتشان خیلی سفید شود، می‌توانند از کرم‌های ضد آفتاب رنگی استفاده کنند.

ضد آفتاب شیمیایی

بیش از ۳۳ ماده تشکیل دهنده‌ی ضد آفتاب شیمیایی وجود دارد که همه‌ی آن‌ها در لایه‌های بالایی پوست جذب می‌شوند. این مواد به دو طریق موثر خواهند بود: پراکندگی و انحراف اشعه‌ی مضر خورشید و همچنین تبدیل اشعه‌ی فرابنفش به گرما و «غیرفعال کردن» آن. معمولاً ترکیبات ضد آفتاب‌های شیمیایی شامل اکسی بنزن، اکتینوکسات، اکتیسالات و آووبنزون است.

فواید کرم ضد آفتاب

فواید ضد آفتاب فراتر از محافظت از پوست شما در برابر نور خورشید است. عموما در فصل تابستان زمان آن فرا رسیده اقدام به خرید کرم ضد آفتاب کنید، اما بسیاری از متخصصان حوزه سلامت پوست و زیبایی اعتقاد دارند ما باید در تمام روزهای سال از ضد آفتاب استفاده کنیم. کرم‌های ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر اثرات مضر نور خورشید استفاده می‌شوند. آن‌ها به جلوگیری از آفتاب سوختگی و پیری زودرس (مانند چین و چروک) کمک می‌کنند.

فواید ضد آفتاب فراتر از محافظت از پوست شما در برابر نور خورشید است.

کرم‌های ضد آفتاب همچنین به کاهش خطر سرطان پوست و همچنین واکنش‌های پوستی مانند آفتاب سوختگی (حساسیت به خورشید) ناشی از برخی داروها (از جمله تتراسایکلین‌ها، داروهای سولفا، فنوتیازین‌ها مانند کلرپرومازین) کمک می‌کنند. فرقی نمی‌کند تابستان باشد یا زمستان.

شما باید از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. SPF موجود در کرم‌ها یکی از فایده‌های ضد آفتاب‌هاست. این کرم‌ها ممکن است در مراحل ابتدایی مصرف اثرات خود را نشان ندهند، اما در دراز مدت قطعا به نتایج بسیار ملموس و مطلوبی دست خواهید یافت.در اینجا قصد داریم تا برخی از مهم‌ترین فواید کرم‌های ضد آفتاب را برای شما توضیح دهیم.

فواید ضد آفتاب و محافظت در برابر اشعه فرابنفش

لایه ازن به طور مدام در حال تخریب است و این ما را بیشتر در معرض تشعشعات مضر نور خورشید قرار می‌دهد. بسیاری از کارشناسان حوزه پوست، مصرف ویتامین D در کنار قرارگیری در برابر نور خورشید را برای سلامت پوست توصیه کرده‌اند؛ البته استفاده از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از برخورد بیشتر سطح پوست با اشعه‌های مضر خورشید را نباید فراموش کرد.

فواید ضد آفتاب و جلوگیری از پیری زودرس

همه ما دوست داریم پوستی جوان‌، درخشان و سالم داشته باشیم. این یکی از مهم‌ترین دلایل برای شروع استفاده از ضد آفتاب است. یکی از فواید کرم ضد آفتاب محافظت از پوست شما در برابر علائم پیری، مانند چین، چروک و خطوط ریز، لکه‌های خورشیدی، رنگدانه، آسیب نوری و پوست خشک است.

مطالعات نشان می‌دهد افراد زیر 55 سالی که از ضد آفتاب استفاده می‌کردند، 24 درصد کمتر از افرادی که گاهی اوقات ضد آفتاب استفاده می‌کردند یا اصلا استفاده نمی‌کردند، به علائم پیری مبتلا شدند.

فواید ضد آفتاب، کاهش ریسک سرطان پوست

هر چند ممکن است بسیاری از مردم عمدتاً به دلایل زیبایی شروع به استفاده از کرم ضد آفتاب کنند، اما یکی از مزیت‌های کرم ضد آفتاب کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست است. سرطان پوست یکی از بدترین و شایع‌ترین انواع سرطان در بین افراد، به ویژه در زنان است که با افزایش سن می‌تواند زندگی آن‌ها را تهدید کند.

کاهش لکه‌های صورت

کرم ضد آفتاب را به صورت مداوم روی صورت خود بمالید تا از بروز لکه‌های تحریک‌کننده و ظاهر شدن رگه‌های قرمز رنگ جلوگیری کنید. همچنین مصرف ضد آفتاب، می‌تواند از بروز آکنه و سایر آسیب‌های ناشی از اشعه خورشید جلوگیری کند.

فواید ضد آفتاب و جلوگیری از آفتاب‌سوختگی

آفتاب سوختگی می‌تواند پوست را نازک و شفاف‌ کند. همچنین کبودی‌ها بیشتر نمایان می‌شوند. پوست شما ممکن است دچار لایه‌برداری‌های مزمن، تورم، قرمزی، کهیر و خارش را شود. دلیل تمام این موارد، اشعه UVB است که سبب آفتاب سوختگی می‌شود. متخصصان عقیده دارند تاول‌ها می‌توانند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهند.

مطالعه‌ای که در سال 2008 در Annals of Epidemiology منتشر شد، نشان داد که تکرار آفتاب سوختگی می‌تواند شما را در معرض خطر بالاتر ملانوم کشنده قرار دهد. بنابراین، ضد آفتاب بزنید و تا ایمن بمانید.

جلوگیری از برنزه شدن

زمانی که برای برنزه شدن در حال آفتاب گرفتن هستید، در معرض خطر آسیب اشعه‌های UVB شدید قرار دارید. از این رو لازم است ضد آفتابی را انتخاب کنید که دارای حداقل فاکتور محافظتی ۳۰ باشد تا از برنزه شدن ناشی از UVB جلوگیری کند. هر دو ساعت یک بار ضد آفتاب را تجدید کنید، به خصوص اگر پوست حساسی دارید.

فواید ضد آفتاب و افزایش سلامت پوست

پروتئین‌های ضروری پوست مانند کلاژن، کراتین و الاستین توسط کرم ضد آفتاب برای پوست فراهم می‌شود. این پروتئین‌ها برای صاف و سالم نگه داشتن پوست مورد نیاز هستند. اطمینان حاصل کنید کرم ضد آفتاب شما دارای دی اکسید تیتانیوم است تا به انعکاس اشعه ماوراء بنفش و جذب پروتئین‌ها کمک کند.

پروتئین‌های ضروری پوست مانند کلاژن، کراتین و الاستین توسط کرم ضد آفتاب برای پوست فراهم می‌شود.

چین و چروک صورت چیست؟


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد