تعمیرات لوازم منزل

تعمیرات لوازم منزل

تعمیرات لوازم منزل
تعمیرات لوازم منزل

تعمیرات لوازم منزل

تعمیرات لوازم منزل

9 روش تشخیص روغن آرگان اصل از تقلبی؛ چگونه روغن اصل را بشناسیم؟

9 روش تشخیص روغن آرگان اصل از تقلبی؛ چگونه روغن اصل را بشناسیم؟


تشخیص روغن آرگان اصل از تقلبی برای مردم مراکش که نسل به نسل در حال استفاده از آن هستند چندان سخت نیست، اما برای ما نه! روغن آرگان برای چندین قرن است، که توسط مردم مراکش در پخت و پز و همینطور درمان انواع مشکلات سطحی و داخلی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. چراکه هم طعم آجیلی فوق‌العاده‌ای داشته و هم فواید بی شماری برای حفظ سلامت عملکرد‌های مختلف بدن دارد.

اما تشخیص روغن آرگان اصل برای ما که اغلب تنها آن را برای مصارف زیبایی تهیه می‌کنیم، چندان راحت نیست. برای شناخت روغن آرگان اصل باید ابتدا یک شناخت کلی از این ماده معجزه‌گر بدست آورید و سپس چند کلید تشخیص روغن آرگان اصلی از تقلبی را یاد بگیرید. در ادامه با توضیحی درباره روغن آرگان شروع می‌کنیم و سپس به ترفندهای تشخیص روغن آرگان اصل اشاره خواهیم کرد.

روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان یکی از مغذی‌ترین و پرخاصیت‌‌ترین روغن‌های گیاهی است، که برای چندین قرن در مراکش مورد استفاده قرار می‌گیرد. مردم مراکش نیازی ندارند روش‌های تشخیص روغن آرگان اصل را یاد بگیرند، چراکه آن‌ها از روغن آرگان به عنوان یکی از اصلی‌ترین ترکیبات آشپزی استفاده می‌کنند.

روغن آرگان یک روغن گیاهی و طبیعی بوده و منشا آن هسته میوه درخت آرگان است. یعنی هسته میوه را گرفته و طی فرآیندی روغن آن را استخراج می‌کنند. اگر مراکشی‌ها بخواهند برای تشخیص روغن آرگان اصل به شما یک تقلب خیلی ساده برسانند، می‌گویند این روغن طعمی آجیلی دارد!

روغن آرگان ماده‌ای مغذی با ارزش غذایی و درمانی بالاست، که بومی مراکش محسوب می‌شود. با این وجود امروز می‌بینیم که مردم سراسر دنیا به استفاده از روغن آرگان علاقمند هستند، چراکه روغن آرگان طیف گسترده‌ای از فواید سلامتی بالقوه نیز دارد و حتی از روغن آرگان برای ناخن هم استفاده می‌شود.

چگونه کرم پودر مناسب پوست‌تان را انتخاب کنید؟

 

کاربردها و مصارف روغن آرگان

بطور کلی روغن آرگان به لحاظ کاربرد و عملکرد در سه دسته جای می‌گیرد:

·         استفاده از روغن آرگان به عنوان ماده غذایی

·         استفاده از روغن آرگان در تولید محصولات آرایشی

·         استفاده از روغن آرگان در تولید محصولات دارویی

با این توصیف می‌توان دریافت که چرا تشخیص روغن آرگان اصل انقدر اهمیت دارد و حتی امروز مشاغل دارویی و زیبایی نیز به این مسئله دقت زیادی دارند. در ادامه به شما تکنیک‌های تشخیص روغن آرگان اصل را یاد خواهیم داد. با یادگیری چند کلید تشخیص روغن آرگان اصل با تقلبی می‌توانید به راحتی خرید این روغن را انجام دهید و بیشترین منفعت را از آن ببرید.

راهنمای خرید و شناخت روغن آرگان اصل

اگر در تشخیص اصالت این نوع روغن اصلاً مهارت ندارید این چند ترفند را مطالعه کنید و سپس برای خرید محصول راهی بازار یا آنلاین شاپ‌ها شوید:

فهرست ترکیبات تشکیل دهنده روغن آرگان اصل

اولین راه تشخیص روغن آرگان اصل دقت به فهرست ترکیبات تشکیل دهنده روغن آرگان است. یک راه تشخیص روغن آرگان اصل از تقلبی این است که پیش از خرید، به لیست ترکیبات محصول به خوبی نگاه کنید و ببینید آیا ماده‌ای بجز ترکیبات اصلی روغن آرگان در آن وجود دارد؟

در راهنمای تشخیص اصالت به شما تاکید می‌شود که از خریداری بطری حاوی روغن آرگان که جز روغن آرگان ترکیبات شیمیایی دیگری نیز دارد، خودداری کنید. محصول روغن آرگان از هر برندی که باشد، باید فاقد ترکیبات شیمیایی باشد. پس کدام فهرست ترکیبات برای محصول روغن آرگان ایده‌آل است؟

خب جواب خیلی روشن است. روغن آرگان یک روغن گیاهی است که تنها از هسته میوه آرگان گرفته می‌شود. بنابراین روی بطری روغن باید جمله روغن آرگان 100% خالص یا روغن هسته آرگانیا اسپینوزا 100% درج شده باشد. یادتان باشد که ممکن است فروشنده به شما بگوید ترکیبات دیگر موجود در آن نیز مفید هستند، اما این یک کلک است. هر نوع ترکیبات شیمیایی در ترکیب با روغن آرگان سبب کاهش فواید و اثربخشی آن می‌شوند.

قیمت اصلی روغن آرگان

دومین راه تشخیص روغن آرگان اصل دقت به قیمت آن است. میزان قیمت نه تنها راه تشخیص اصالت این روغن است، بلکه درمورد سایر محصولات به خصوص انواع محصولات ارگانیک و اصل نیز صدق می‌کند. اغلب محصولات مصرفی، خوراکی و … اصل قیمت بالا یا درخور همان محصول دارند.

همیشه برای تشخیص روغن آرگان اصل به این موضوع فکر کنید که روغن آرگان به راحتی بدست نمی‌آید. پس روغن آرگان خالص طبیعتاً نباید خیلی ارزان باشد و اصلاً در بازار محصولات خوراکی، آرایشی و بهداشتی محصولی تحت عنوان روغن آرگان ارزان وجود خارجی ندارد! ممکن است بپرسید مگر تهیه روغن آرگان چقدر زحمت دارد؟

از برداشت و تامین هسته میوه آرگان تا استخراج و عرضه روغن آن زمان، زحمت، تلاش، هزینه گمرک و عوارض واردات زیادی صرف می‌شود؛ بنابراین این محصول نسبت به دیگر روغن‌های گیاهی که به راحتی در عطاری‌ها یافت می‌شوند گران‌تر است. پس هوشیار باشید که هنگام تشخیص روغن آرگان اصل اگر با یک بطری روغن آرگان ارزان قیمت روبرو شدید و حجم آن نیز قابل توجه بود، خوشحال نشوید. در انتخاب و خرید خود تجدید نظر کنید، روغن را در جای خود قرار دهید و از آن فروشگاه خارج شوید!

توجه به رایحه روغن آرگان اصل

بوییدن یک راه تشخیص روغن آرگان اصل از تقلبی است. از انجام این کار خجالت نکشید، چراکه این ترفند پیشنهاد کسانی است که در تشخیص روغن آرگان اصل مهارت زیادی دارند. اما بین رایحه روغن آرگان آرایشی بهداشتی و روغن آرگان خوراکی تفاوتی وجود دارد:

·                     لایه برداری پوست چیست و برای لایه برداری پوست چه کنیم ؟

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد