تعمیرات لوازم منزل

تعمیرات لوازم منزل

تعمیرات لوازم منزل
تعمیرات لوازم منزل

تعمیرات لوازم منزل

تعمیرات لوازم منزل

میلگرد

میلگرد


میلگرد (میلگرد تقویت کننده) یک میله تغییر شکل یافته از فولاد آهنی است که برای تقویت ، تقویت و نگهداری بتن استفاده می شود. معمولاً با سطحی که دارای الگو است (معروف به میله تغییر شکل یافته) شکل می گیرد تا چسبندگی بهتری نسبت به بتن ریخته شده در اطراف آن داشته باشد. هیچ الگوی خاص یا خاصی برای تغییر شکل وجود ندارد ، با این حال ، تعداد ، فاصله و ارتفاع علامت ها استاندارد شده و در فاصله اولیه ترکیب شده است. همچنین ، میله های ساده ای وجود دارند که فقط به ویژه ترین و مشخص ترین روش ها مورد استفاده قرار می گیرند.

اطلاع از قیمت روز میلگرد

از آنجا که میلگرد بتن را در حالت فشرده نگه می دارد ، به عنوان ماده کششی شناخته می شود. هنگامی که وارد فشرده سازی می شود ، بتن یک ماده بسیار محکم و قوی است ، اما در مورد حمل بارهای کششی تقریباً هیچ استحکامی ندارد. برای غلبه بر این ، میلگردها برای حمل بارها در بتن ریخته گری می کنند.

میلگرد فولادی ضد زنگ چیست؟


بیشتر بخوانید: میلگرد

ریخته گری

ریخته گری

ریختگری

ریخته گری در زمینه های مختلف علم، هنر و فناوری مطرح است. به هر میزان که ریخته‌گری از حیث تکنولوژی و علمی پیشرفت می‌کند، ولی در عمل هنوز تجربه، سلیقه و هنر قالب ساز و ریخته‌گر است که تضمین‌کننده تهیه قطعه‌ای سالم و بدون عیب است.

https://www.tejarat-gram.com/price/casting

تاریخچه ریخته گری

ریخته گری فرآیندی با قدمت 7000 ساله است. قدیمی ترین قطعه ریخته گری موجود، قورباغه ای مسی از 3200 سال قبل از میلاد است.

دوره برنز در حدود 3000 سال قبل از میلاد مسیح در خاور دورآغاز شد. و تقریبا 1000 سال بعد از شروع آن وارد خاور نزدیک شد. دوره آهن (پیدایش آهن) به عنوان یک دوره به 2000 سال قبل از میلاد مسیح میرسد.

ریخته گری یکی از قدیمی ترین فرایندهای تولید است که در ساخت اکثر محصولات، اولین قدم تولید می باشد. ریختگری شامل مراحل زیر می باشد:

  • قالبگیری و تهیه قالب ریخته گری
  • تهیه مذاب با استفاده از کوره مناسب
  • ریخته گری و پر کردن قالب با مذاب تهیه شده
  • زمان دادن تا مذاب از حالت مایع به جامد تبدیل شود و فرم قطعه را به خود بگیرد
  • تخیله قطعه از قالب و حذف زایده های آن

مزایای فرایند ریخته گری

  • مواد مذاب می توانند درقالب های پیچیده جریان داشته باشدو شکل های پیچیده توسط این فرآیند ساخته می شود. در نتیجه ، بسیاری از عملیات های دیگر ، مانند ماشینکاری و جوشکاری به حداقل می رسد.
  • امکان ریختگری دامنه ی وسیعی از متریال شامل مواد آهنی و غیر آهنی
  • ابزارهای لازم برای ریخته گری بسیار ساده و ارزان می باشند. در نتیجه برای تولید قطعه کوچک ، فرایند ایده آل و مناسبی می باشد.
  • قطعات خاصی (مانند پره های توربین) تنها از طریق فرایندهای ریخته گری قابل تولید می باشند.و یا هزینه های تولید به روش های دیگر فوق العاده بالا می باشد.
  • اندازه و وزن محصول برای فرآیند ریخته گری محدودیتی ندارد.

معایب فرایند ریخته گری

  • دقت ابعادی و کیفیت سطح پایین قطعات ریخته گری شده در ماسه. برخی از فرآیندهای ریخته گری جدید با در نظر گرفتن جنبه های دقت ابعادی و کیفیت سطح نهایی از قبیل فرآیند ریخته گری دقیق و تحت فشار توسعه یافته اند.
  • فرایند ریختگری به نیروی کار وابسته می باشد و محدودیت هایی در زمینه اتوماتیک شدن این فرایند وجود دارد.

https://www.farsnews.ir/news/14000711000488/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D9%85%DB%8C%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%D8%A8%E2%80%8C%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-


فواید کرم ضد آفتاب

فواید کرم ضد آفتاب


انواع کرم ضد آفتاب کدامند؟

کرم ضد آفتاب پوست شما را در برابر اثرات شدید نور خورشید محافظت می‌کند. یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید به آن توجه داشت، انتخاب بهترین کرم به منظور افزایش فواید ضد آفتاب برای پوست است.

معمولاً کیفیت یک ضد آفتاب به عوامل مختلفی از جمله SPF، مواد تشکیل دهنده، نوع پوست، فرمولاسیون و میزان قرار گرفتن در معرض نور خورشید بستگی دارد. کرم ضد آفتاب مناسب بیشترین مزیت را ارائه می‌دهد. در این قسمت 3 نوع از پرمصرف‌ترین کرم‌های ضد آفتاب که اغلب مردم آن‌ها را خریداری می‌کنند، معرفی می‌کنیم.

کرم ضد آفتاب پوست شما را در برابر اثرات شدید نور خورشید محافظت می‌کند.

برای خرید بهترین کرم ضد آفتاب کلیک کنید.

ضد آفتاب فیزیکی

کرم ضد آفتاب فیزیکال یا فیزیکی که با نام ضد آفتاب مینرال هم شناخته می‌شود، یک نوع ضد آفتاب است که در ترکیبات آن از دو ماده به نام‌های دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی استفاده شده است. این ترکیبات موجود کمک می‌کنند اشعه فرابفنش خورشید پس از برخورد به پوست منعکس شوند.

این نوع کرم ضد آفتاب دارای کمترین عوارض نسبت به ضد آفتاب شیمیایی است. از ویژگی‌های منفی این نوع ضد آفتاب‌ها می‌توان به ایجاد یک لایه سفید رنگ روی پوست اشاره کرد.

ضد آفتاب رنگی

امروزه ضد آفتاب‌های رنگی در بازار برای فروش و مصرف به فراوانی یافت می‌شوند. کمپانی‌های تولیدکننده ضد آفتا‌ب‌های رنگی از رنگدانه در محصولات خود استفاده می‌کنند. این نوع ضد آفتاب دو منظوره بوده و برای کسانی مناسب است که می‌خواهند همزمان ضد آفتاب و کرم پودر روی پوست صورت خود داشته باشند. همچنین کسانی که نمی‌خواهند بعد از استفاده از ضد آفتاب رنگ صورتشان خیلی سفید شود، می‌توانند از کرم‌های ضد آفتاب رنگی استفاده کنند.

ضد آفتاب شیمیایی

بیش از ۳۳ ماده تشکیل دهنده‌ی ضد آفتاب شیمیایی وجود دارد که همه‌ی آن‌ها در لایه‌های بالایی پوست جذب می‌شوند. این مواد به دو طریق موثر خواهند بود: پراکندگی و انحراف اشعه‌ی مضر خورشید و همچنین تبدیل اشعه‌ی فرابنفش به گرما و «غیرفعال کردن» آن. معمولاً ترکیبات ضد آفتاب‌های شیمیایی شامل اکسی بنزن، اکتینوکسات، اکتیسالات و آووبنزون است.

فواید کرم ضد آفتاب

فواید ضد آفتاب فراتر از محافظت از پوست شما در برابر نور خورشید است. عموما در فصل تابستان زمان آن فرا رسیده اقدام به خرید کرم ضد آفتاب کنید، اما بسیاری از متخصصان حوزه سلامت پوست و زیبایی اعتقاد دارند ما باید در تمام روزهای سال از ضد آفتاب استفاده کنیم. کرم‌های ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر اثرات مضر نور خورشید استفاده می‌شوند. آن‌ها به جلوگیری از آفتاب سوختگی و پیری زودرس (مانند چین و چروک) کمک می‌کنند.

فواید ضد آفتاب فراتر از محافظت از پوست شما در برابر نور خورشید است.

کرم‌های ضد آفتاب همچنین به کاهش خطر سرطان پوست و همچنین واکنش‌های پوستی مانند آفتاب سوختگی (حساسیت به خورشید) ناشی از برخی داروها (از جمله تتراسایکلین‌ها، داروهای سولفا، فنوتیازین‌ها مانند کلرپرومازین) کمک می‌کنند. فرقی نمی‌کند تابستان باشد یا زمستان.

شما باید از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. SPF موجود در کرم‌ها یکی از فایده‌های ضد آفتاب‌هاست. این کرم‌ها ممکن است در مراحل ابتدایی مصرف اثرات خود را نشان ندهند، اما در دراز مدت قطعا به نتایج بسیار ملموس و مطلوبی دست خواهید یافت.در اینجا قصد داریم تا برخی از مهم‌ترین فواید کرم‌های ضد آفتاب را برای شما توضیح دهیم.

فواید ضد آفتاب و محافظت در برابر اشعه فرابنفش

لایه ازن به طور مدام در حال تخریب است و این ما را بیشتر در معرض تشعشعات مضر نور خورشید قرار می‌دهد. بسیاری از کارشناسان حوزه پوست، مصرف ویتامین D در کنار قرارگیری در برابر نور خورشید را برای سلامت پوست توصیه کرده‌اند؛ البته استفاده از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از برخورد بیشتر سطح پوست با اشعه‌های مضر خورشید را نباید فراموش کرد.

فواید ضد آفتاب و جلوگیری از پیری زودرس

همه ما دوست داریم پوستی جوان‌، درخشان و سالم داشته باشیم. این یکی از مهم‌ترین دلایل برای شروع استفاده از ضد آفتاب است. یکی از فواید کرم ضد آفتاب محافظت از پوست شما در برابر علائم پیری، مانند چین، چروک و خطوط ریز، لکه‌های خورشیدی، رنگدانه، آسیب نوری و پوست خشک است.

مطالعات نشان می‌دهد افراد زیر 55 سالی که از ضد آفتاب استفاده می‌کردند، 24 درصد کمتر از افرادی که گاهی اوقات ضد آفتاب استفاده می‌کردند یا اصلا استفاده نمی‌کردند، به علائم پیری مبتلا شدند.

فواید ضد آفتاب، کاهش ریسک سرطان پوست

هر چند ممکن است بسیاری از مردم عمدتاً به دلایل زیبایی شروع به استفاده از کرم ضد آفتاب کنند، اما یکی از مزیت‌های کرم ضد آفتاب کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست است. سرطان پوست یکی از بدترین و شایع‌ترین انواع سرطان در بین افراد، به ویژه در زنان است که با افزایش سن می‌تواند زندگی آن‌ها را تهدید کند.

کاهش لکه‌های صورت

کرم ضد آفتاب را به صورت مداوم روی صورت خود بمالید تا از بروز لکه‌های تحریک‌کننده و ظاهر شدن رگه‌های قرمز رنگ جلوگیری کنید. همچنین مصرف ضد آفتاب، می‌تواند از بروز آکنه و سایر آسیب‌های ناشی از اشعه خورشید جلوگیری کند.

فواید ضد آفتاب و جلوگیری از آفتاب‌سوختگی

آفتاب سوختگی می‌تواند پوست را نازک و شفاف‌ کند. همچنین کبودی‌ها بیشتر نمایان می‌شوند. پوست شما ممکن است دچار لایه‌برداری‌های مزمن، تورم، قرمزی، کهیر و خارش را شود. دلیل تمام این موارد، اشعه UVB است که سبب آفتاب سوختگی می‌شود. متخصصان عقیده دارند تاول‌ها می‌توانند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهند.

مطالعه‌ای که در سال 2008 در Annals of Epidemiology منتشر شد، نشان داد که تکرار آفتاب سوختگی می‌تواند شما را در معرض خطر بالاتر ملانوم کشنده قرار دهد. بنابراین، ضد آفتاب بزنید و تا ایمن بمانید.

جلوگیری از برنزه شدن

زمانی که برای برنزه شدن در حال آفتاب گرفتن هستید، در معرض خطر آسیب اشعه‌های UVB شدید قرار دارید. از این رو لازم است ضد آفتابی را انتخاب کنید که دارای حداقل فاکتور محافظتی ۳۰ باشد تا از برنزه شدن ناشی از UVB جلوگیری کند. هر دو ساعت یک بار ضد آفتاب را تجدید کنید، به خصوص اگر پوست حساسی دارید.

فواید ضد آفتاب و افزایش سلامت پوست

پروتئین‌های ضروری پوست مانند کلاژن، کراتین و الاستین توسط کرم ضد آفتاب برای پوست فراهم می‌شود. این پروتئین‌ها برای صاف و سالم نگه داشتن پوست مورد نیاز هستند. اطمینان حاصل کنید کرم ضد آفتاب شما دارای دی اکسید تیتانیوم است تا به انعکاس اشعه ماوراء بنفش و جذب پروتئین‌ها کمک کند.

پروتئین‌های ضروری پوست مانند کلاژن، کراتین و الاستین توسط کرم ضد آفتاب برای پوست فراهم می‌شود.

چین و چروک صورت چیست؟


آیا شامپو بدون سولفات سبب ریزش موها می‌شود؟

آیا شامپو بدون سولفات سبب ریزش موها می‌شود؟

اکثر مردم ریزش مو را مربوط به عوامل ژنتیکی و یا مشکلات مرتبط با سلامت بدن می‌دانند. شاید افراد کسی را بیابید که بگویند شامپوها یا محصولات مراقبت از مو تأثیری روی ریزش موها دارند. برعکس این باور کلی، شاید بسیاری از افراد که نمی‌دانند دلیل اصلی ریزش موهایشان چیست، باید تجدید نظری روی شامپوی مورد استفاده خود داشته باشند. اختلاف‌نظر بسیاری در مورد تأثیر یک شامپو برای ریزش مو و بدون سولفات بر روی سلامت کلی موها وجود دارد. در ادامه در مورد این موضوع بیشتر توضیح می‌دهیم.

https://www.kajshop.com/cat/142

سولفات چیست؟

سولفات‌ها نوعی سورفکتانت هستند که می‌توانند آلودگی و چربی را از پوست کف سر و ساقه موها پاک کنند. وجود این ترکیبات در شامپوها کمک می‌کند که به راحتی با آب ترکیب شده و چربی‌ها را پاک کنند. این مواد در بسیاری از محصولات نظیر شامپو، صابون، انواع شوینده، خمیر دندان و نرم‌کننده‌ها وجود دارند. سولفات‌های متفاوتی در محصولات شوینده و بهداشتی وجود دارند. اما پرکاربردترین آن‌ها سدیم لورث سولفات، سدیم لوریل سولفات و آمونیم لورث سولفات هستند. این سه نوع ترکیب علاوه بر این که قیمت ارزانی دارند، کف بسیار خوبی نیز ایجاد می‌کنند.

سولفات‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

یکی از مهم ترین ویژگی آن‌ها، توانایی بالا در از بین بردن چربی اضافه پوست سر و موها و آلودگی موجود در آن‌ها است. این ترکیبات سبب ایجاد کف روی سر شده و این کف حس پاکیزگی برای مو ایجاد می‌کند. هرچه ترکیب سولفاتی قوی‌تر باشد بهتر کف می‌کند و همین امر باعث می‌شود طرفداران بیشتری داشته باشد. با این حال این قدرت زیاد همیشه هم خوب نیست و ممکن است بیش از حد نیاز پوست و مو را تمیز کند.

سولفات‌ها چه معایبی دارند؟

ترکیبات سولفاتی بسته به قدرتشان معایب مختلفی دارند. این مواد علاوه بر آلودگی‌ها، چربی و روغن پوست سر را نیز از بین می‌برند. مشکل زمانی پیش می‌آید که آن‌ها روغن مورد نیاز برای سالم ماندن پوست سر را نیز از روی آن پاک می‌کنند. روغن‌ها به عنوان یک محافظ طبیعی عمل می‌کنند و وقتی وجود نداشته باشند، موهاو پوست سر در برابر آلودگی‌ها، رادیکال‌های آزاد و دیگر عوامل آسیب رسان بی‌دفاع می‌شوند.

یکی دیگر از معایب سولفات‌ها این است که به دلیل قدرت بالای پاک کنندگیشان می‌توانند پروتئین موها را تیز شسته و از بین ببرند. این امر موجب ضعیف شدن کوتیکول مو و در نتیجه شکننده و آسیب‌پذیر شدن آن می‌شود. همچنین قدرت پاک کنندگی آن‌ها ممکن است به پوست سر آسیب زده و آن را خشک و ملتهب کند.

آیا سولفات‌ها باعث سرطان می‌شوند؟

هرچند بسیاری از مردم معتقدند که آن‌ها باعث ایجاد سرطان می‌شوند، اما این ادعا توسط تحقیقات علمی به اثبات نرسیده است. در حدود30 سال قبل برخی از شامپوها حاوی نوع خاصی از سولفات بودند که ریسک سرطان پوست را افزایش می‌دادند. یکی از آن‌ها به اسم اتانول آمین لوریل سولفات که حاوی نیتروزامین بود باعث ایجاد سرطان می‌شد که استفاده از آن‌ها در محصولات آرایشی بهداشتی ممنوع شده است.

در مقابل، ترکیباتی نظیر سدیم لوریل سولفات هیچ‌گونه ارتباطی به سرطان پوست ندارند. برای اثبات این ادعا، کالج سم‌شناسی آمریکا تحقیقات کاملی در مورد این ترکیب انجام داده و نتایج آن را در سال 2002 منتشر کردند. گزارشات نشان داد که سدیم لوریل سولفات که به طور گسترده در تولید شامپوها استفاده می‌شوند، هیچ گونه خطری برای سلامتی انسان‌ها نداشته و عاری از مواد سرطان‌زا است.

شامپو بدون سولفات

علی رغم تبلیغات فراوان شرکت‌های سازنده، هنوز بسیاری از مردم اطلاعات کافی در مورد شامپو فاقد سولفات ندارند. تاثیر مثبت یا منفی این نوع شامپوها بستگی به نوع موهای شما دارد. این نوع شامپوها قدرت پاک‌کنندگی کمتری دارند بنابراین نیاز به تلاش بیشتری برای تمیزی کامل موها وجود دارد. هرچند میزان کف کمتری در مقایسه با شامپوهای عادی دارند اما باز قدرت پاک‌کنندگی خوبی دارند. استفاده از یک شامپوی بدون سولفات مزایای زیر را با خود به همراه دارد.

  • عدم ایجاد وزی در موها
  • حفظ رنگ و کراتین موها
  • ایجاد تعادل در چربی طبیعی پوست سر
  • عدم ایجاد التهاب و حساسیت در پوست

شامپو مو: هر آنچه لازم است قبل از خرید یک شامپوی خوب بدانید

تینت لب چیست ؟ وچه تفاوتی با رژلب و برق لب دارد؟+انواع تینت لب

تینت لب چیست ؟ وچه تفاوتی با رژلب و برق لب دارد؟+انواع تینت لب

 

از زمانی که لوازم آرایش به کیف آرایش تمامی خانمها اضافه شد. رژلب ها تنها وسیله ای بودند که در هر حالی خانم ها از آنها استفاده میکنند.این موضوع برای شما خواننده محترم نیز کاملا روشن است. که هر خانمی در صورتی که که زمان استفاده از انواع کرم پودر و … را نداشته باشد،با استفاده از یک رژلب زیبا میتواند حتی رنگ پوست آن را متفاوت تر نشان دهداز این رو بسیاری از تولید کنندگان پس از معروفیت رژلب ها و استفاده بیشتر از پیش آنها به فکر محصولات جدیدتری از این گروه آرایشی خاص افتادند. تینت لب همان رژلب است اما با ترکیباتی محدود تر و رنگ بندی های متفاوت تری و همچنین کارایی متفاوتی.

در ابتدا برق لب ها به بازارآمدند و استقبال بسیار زیادی از آنها شد. و حتی بالم لب هم پا به این عرصه کذاشت و طرفداران خود را پیدا کرد. اما امروزه گه گداری بسیاری از ما نام تینت لب را میشنویم و تفاوت آنرا با رژلب متوجه نمیشویم.در ادامه با گریت بای همراه باشید.

 

تینت لب

تینت لب چیست؟

تینت لب یا بهتر است بگوییم رنگ لب زیر شاخه ای از رژلب است که پایه ای ژل مانند دارد.تینت لب محصولی مابین برق لب و رژلب است. به نوعی که ویژگی های هر دو محصول را دارد با ماندگارای بالا.

مواد تشکیل دهنده ای که رژ لب و برق لب ها را شامل میشود موم و روغن می باشد. و به همین دلیل باعث سرخوردن لب های و عدم پایداری آنها بر روی لب شما می شود. از سوی دیگر، تینت لب معمولا دارای پایه ی مایع یا ژلی استدر داخل مایع پایه ی تینت لب رنگ دانه هایی موجود است.که مدت طولانی پس از تبخیر پایه ی مایع و آبکی بر روی لب پایدار میشود و میچسبد.و به نوعی حرارتی نامیده میشوند.

و این به این معنا است که تینت لب ها در تمام طول روز در مقابل هر تغییر رنگی بدون تغییر باقی می مانند. همچنین دیگر نیاز به تمدید آن نداریدو یا اینکه نیازی به نگرانی در مورد به جا ماندن اثرات آن بر روی لیوان آب و فنجان نمیشوید. و این به همان دلیل چسبندگی آن است. این تینت ها در فصل تابستان بسیار پرکاربردتر هستند که با هر تغییر دما ثابت بمانند.

 

 

تینت لب

 

رنگ لب ها ،با توجه به ته رنگی که انتخاب می کنید، این توانایی را دارند که نسبت به رژ لب ها جلوه ی زیبا تر و طبیعی تری را ایجاد کنند. استفاده از این گزینه نسبت به آرایش دائمی لب ها نیز بسیار مقرون به صرفه تر می باشد.

در حالی رنگ های اورجینال لب ممکن است کمی خشک باشند. اما امروزه اکثر تولید کنندگان برای مرطوب نگه داشتن لب ها مقداری ترکیبات مرطوب کننده را به آنها اضافه می کنند.

 

 

انواع رنگ لب

  • تینت مایع
  • تینت شاین دار
  • تینت پوسته
  • تینت پیچی
  • تینت مات

 

 

 

موضوع جذابی که وجود دارد این است که شرکت ها تولید کننده رنگ لب ها را در بسته بندی های بسیار جذاب و دخترانه ای تولید میکنند. برای مثال آنها را به شکل بستنی کرم های تیوپی،قلبی،لاک مانند و حتی به شکل شکلات. که دلیل این موضوع این میتواند باشد که تینت لب ناشناخته ترین محصول آرایشی در لوازم آرایشی فروشی هاست. و تولید کنندگان از این روش استفاده میکنند تا این محصول را به همگان معرفی کنند. قطعا به زودی رنگ لب ها تعداد بیستری را در کیف های آرایشی نسبت به رژلب ها خواهند داشت.

در ابتدا شاید تصور کنید که استفاده ازرنگ لب های مایع به دلیل بافت آبکی که دارند، ممکنه است دشوار باشد. اما این تصوری اشتباه است و ازعدم آگاهی ما نسبت به این محصول برمیخیزد. اما برای استفاده و کاربرد راحت آنها کافیست نکات زیر را رعایت کنید.ابتدا قبل از استفاده از رنگ(تینت) لب، از بالم لب بر روی لب های خود بمالید. اینکار باعث می شود لب هایتان نرم و مرطوب شود. و بعد ازاستفاده از تینت لب به سرعت خشک نشود . اما اگر از تینت های مرطوب کننده دار خریداری کردید نیازی به این کار نیست.

 

روغن آرگان چیست و چه فوایدی دارد؟