تعمیرات لوازم منزل

تعمیرات لوازم منزل

تعمیرات لوازم منزل
تعمیرات لوازم منزل

تعمیرات لوازم منزل

تعمیرات لوازم منزل

آیا شامپو بدون سولفات سبب ریزش موها می‌شود؟


آیا شامپو بدون سولفات سبب ریزش موها می‌شود؟

اکثر مردم ریزش مو را مربوط به عوامل ژنتیکی و یا مشکلات مرتبط با سلامت بدن می‌دانند. شاید افراد کسی را بیابید که بگویند شامپوها یا محصولات مراقبت از مو تأثیری روی ریزش موها دارند. برعکس این باور کلی، شاید بسیاری از افراد که نمی‌دانند دلیل اصلی ریزش موهایشان چیست، باید تجدید نظری روی شامپوی مورد استفاده خود داشته باشند. اختلاف‌نظر بسیاری در مورد تأثیر یک شامپو برای ریزش مو و بدون سولفات بر روی سلامت کلی موها وجود دارد. در ادامه در مورد این موضوع بیشتر توضیح می‌دهیم.

https://www.kajshop.com/cat/142

سولفات چیست؟

سولفات‌ها نوعی سورفکتانت هستند که می‌توانند آلودگی و چربی را از پوست کف سر و ساقه موها پاک کنند. وجود این ترکیبات در شامپوها کمک می‌کند که به راحتی با آب ترکیب شده و چربی‌ها را پاک کنند. این مواد در بسیاری از محصولات نظیر شامپو، صابون، انواع شوینده، خمیر دندان و نرم‌کننده‌ها وجود دارند. سولفات‌های متفاوتی در محصولات شوینده و بهداشتی وجود دارند. اما پرکاربردترین آن‌ها سدیم لورث سولفات، سدیم لوریل سولفات و آمونیم لورث سولفات هستند. این سه نوع ترکیب علاوه بر این که قیمت ارزانی دارند، کف بسیار خوبی نیز ایجاد می‌کنند.

سولفات‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

یکی از مهم ترین ویژگی آن‌ها، توانایی بالا در از بین بردن چربی اضافه پوست سر و موها و آلودگی موجود در آن‌ها است. این ترکیبات سبب ایجاد کف روی سر شده و این کف حس پاکیزگی برای مو ایجاد می‌کند. هرچه ترکیب سولفاتی قوی‌تر باشد بهتر کف می‌کند و همین امر باعث می‌شود طرفداران بیشتری داشته باشد. با این حال این قدرت زیاد همیشه هم خوب نیست و ممکن است بیش از حد نیاز پوست و مو را تمیز کند.

سولفات‌ها چه معایبی دارند؟

ترکیبات سولفاتی بسته به قدرتشان معایب مختلفی دارند. این مواد علاوه بر آلودگی‌ها، چربی و روغن پوست سر را نیز از بین می‌برند. مشکل زمانی پیش می‌آید که آن‌ها روغن مورد نیاز برای سالم ماندن پوست سر را نیز از روی آن پاک می‌کنند. روغن‌ها به عنوان یک محافظ طبیعی عمل می‌کنند و وقتی وجود نداشته باشند، موهاو پوست سر در برابر آلودگی‌ها، رادیکال‌های آزاد و دیگر عوامل آسیب رسان بی‌دفاع می‌شوند.

یکی دیگر از معایب سولفات‌ها این است که به دلیل قدرت بالای پاک کنندگیشان می‌توانند پروتئین موها را تیز شسته و از بین ببرند. این امر موجب ضعیف شدن کوتیکول مو و در نتیجه شکننده و آسیب‌پذیر شدن آن می‌شود. همچنین قدرت پاک کنندگی آن‌ها ممکن است به پوست سر آسیب زده و آن را خشک و ملتهب کند.

آیا سولفات‌ها باعث سرطان می‌شوند؟

هرچند بسیاری از مردم معتقدند که آن‌ها باعث ایجاد سرطان می‌شوند، اما این ادعا توسط تحقیقات علمی به اثبات نرسیده است. در حدود30 سال قبل برخی از شامپوها حاوی نوع خاصی از سولفات بودند که ریسک سرطان پوست را افزایش می‌دادند. یکی از آن‌ها به اسم اتانول آمین لوریل سولفات که حاوی نیتروزامین بود باعث ایجاد سرطان می‌شد که استفاده از آن‌ها در محصولات آرایشی بهداشتی ممنوع شده است.

در مقابل، ترکیباتی نظیر سدیم لوریل سولفات هیچ‌گونه ارتباطی به سرطان پوست ندارند. برای اثبات این ادعا، کالج سم‌شناسی آمریکا تحقیقات کاملی در مورد این ترکیب انجام داده و نتایج آن را در سال 2002 منتشر کردند. گزارشات نشان داد که سدیم لوریل سولفات که به طور گسترده در تولید شامپوها استفاده می‌شوند، هیچ گونه خطری برای سلامتی انسان‌ها نداشته و عاری از مواد سرطان‌زا است.

شامپو بدون سولفات

علی رغم تبلیغات فراوان شرکت‌های سازنده، هنوز بسیاری از مردم اطلاعات کافی در مورد شامپو فاقد سولفات ندارند. تاثیر مثبت یا منفی این نوع شامپوها بستگی به نوع موهای شما دارد. این نوع شامپوها قدرت پاک‌کنندگی کمتری دارند بنابراین نیاز به تلاش بیشتری برای تمیزی کامل موها وجود دارد. هرچند میزان کف کمتری در مقایسه با شامپوهای عادی دارند اما باز قدرت پاک‌کنندگی خوبی دارند. استفاده از یک شامپوی بدون سولفات مزایای زیر را با خود به همراه دارد.

  • عدم ایجاد وزی در موها
  • حفظ رنگ و کراتین موها
  • ایجاد تعادل در چربی طبیعی پوست سر
  • عدم ایجاد التهاب و حساسیت در پوست

شامپو مو: هر آنچه لازم است قبل از خرید یک شامپوی خوب بدانید

چین و چروک صورت چیست؟

چین و چروک صورت چیست؟

 

 

شاید فکر کنید برای شادابی و جوان‌سازی پوست نیاز است گران‌ترین ماسک‌ها را خریداری کرده و عجیب‌ترین عمل‌های جراحی را انجام دهید، اما واقعیت چیز دیگری است! شما می‌توانید با گیاهانی مانند آلوئه ورا به پوست خود شادابی و جوانی ببخشید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا در مورد تأثیر آلوئه ورا برای چروک صورت نکاتی را شرح دهیم.

برای خرید کرم ضد چروک کلیک کنید.

چین و چروک صورت چیست؟

به خطوطی که به علل مختلف روی پوست ایجاد می‌شود، چین و چروک می‌گویند. شایع‌ترین علت بروز چین و چروک‌ها افزایش سن است. با افزایش سن، پوست انسان نمی‌تواند مثل سابق کلاژن و الاستین تولید کند.

کاهش تولید کلاژن و الاستین موجب پایین آمدن مقاومت و استحکام پوست، نازک شدن، حساس شدن و خشک شدن آن می‌شود. کم آبی، دهیدراته شدن، کاهش رطوبت بدن و همچنین وجود سموم در قسمت‌های مختلف اندام‌های داخلی، مانند کبد یکی دیگر از عوامل شایع بروز چین و چروک‌های پوستی، خصوصاً در ناحیه صورت است.

شما می‌توانید با گیاهانی مانند آلوئه ورا به پوست خود شادابی و جوانی ببخشید.

یقیناً به وجود آمدن چین و چروک صورت یک مرحله طبیعی در زندگی هر انسانی است و نمی‌توان از آن به طور کامل اجتناب کرد. دیر یا زود با گذر از میان‌سالی، انسان در قسمت‌های مختلف بدن خود، خصوصاً صورت، ساعد، گردن و دست‌ها چین و چروک‌ها را مشاهده خواهد کرد.

آلاینده‌های محیطی امروزی و سبک زندگی ماشینی این روند را سرعت بخشیده و سن مشاهده چین و چروک‌های پوستی را بسیار کاهش داده است؛ اما جای نگرانی نیست! قطعاً راه‌هایی وجود دارد که به وسیله آن‌ها بتوانید این روند را کندتر کنید، از بروز چین و چروک‌های پوستی تا حد زیادی جلوگیری نمایید و اگر تا به الان ظاهر شده‌اند، از شدتشان بکاهید.

استفاده از سبزیجات، میوه‌ها، گیاهان مختلف و مصرف خوراکی و موضعی عرق‌های گیاهی و روغن‌های گوناگون، می‌تواند شما را در این امر کمک کند. مصرف آلوئه ورا جهت درمان مشکلات پوستی بسیار شایع است و می‌توان ماسک‌های مختلفی را از این ماده درست کرد. البته که نحوه استفاده از این ماسک‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر درست مصرف نشود، نتیجه آن‌طوری که باید مشاهده نمی‌شود.

استفاده از آلوئه ورا برای چروک صورت

آلوئه ورا که با نام علمی آلوئه باربادنسیس شناخته شده، متعلق به کشور سودان بوده و قدمت بسیار زیادی دارد. این گیاه توسط تمدن‌های کهن و قدیمی مانند مصری‌ها و تمدن‌های مدیترانه‌ای استفاده می‌شد.

ژل آلوئه ورا پرکاربردترین نوع از عصاره‌های این گیاه سبزرنگ است که مستقیماً از برگ‌های هم‌ارتفاع این گیاه استخراج می‌شود. ژل آلوئه ورا به دلیل ترکیبات بیواکتیو خود مورد توجه قرار گرفته و کمک شایانی به درمان امراض پوستی و جوان‌سازی پوست صورت می‌کند.

ترکیبات بیواکتیو آلوئه ورا نشان می‌دهد که این گیاه سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آمینو اسیدها، آنزیم‌های مهم و لینین است. علاوه بر این‌ها، برگ‌های آلوئه ورا به خودی خود حاوی مقادیری از انواع پلی‌فنول‌ها مانند باربالوئین هستند که خواص آنتی اکسیدانی بسیار مهمی دارند.

آلوئه ورا از راه‌های متعددی می‌تواند برای چروک صورت مورد استفاده قرار بگیرد.

چگونه آلوئه ورا برای چروک صورت مؤثر واقع می‌شود؟

آلوئه ورا از راه‌های متعددی می‌تواند برای چروک صورت مورد استفاده قرار بگیرد. این گیاه یک عامل ضد پیری کاملاً طبیعی است که ویتامین‌های مفید برای پوست را تأمین می‌کند و باعث حفظ استحکام و حالت کشسانی آن می‌شود.

همچنین آلوئه ورا قادر است در برابر آفتاب سوختگی از پوست محافظت کند و آن را در هر لحظه مرطوب نگه دارد. این گیاه یک آنتی اکسیدان بسیار عالی است و کمک می‌کند پوست روند جوان‌سازی و شادابی ملموسی را تجربه کند. همچنین با ترکیبات بسیار قوی و غنی خود در پیشگیری از بروز چین و چروک‌های صورت و درمان آن‌ها مؤثر است. در ادامه بخشی از عملکردهای این گیاه روی پوست صورت را به صورت جزئی‌تر برایتان شرح می‌دهیم.

 

آلوئه ورا برای چروک صورت، به عنوان ماده ضد پیری

همان‌طور که گفتیم، روند چروک شدن پوست با بالا رفتن سن ارتباط مستقیمی دارد. یکی از عوامل اصلی که منجر به پیری پوست می‌شود، قرار گرفتن آن به مدت طولانی در معرض اشعه UV است. اشعه UV باعث خشکی پوست می‌شود که نتیجه این امر ایجاد چروک‌های عمقی است.

وجود کلاژن در پوست صورت موجب انعطاف‌پذیری و استحکام آن می‌شود. این در حالی است که اشعه UV می‌تواند کلاژن‌های پوست را به راحتی نابود کند و برای انسان یک پوست حساس، خشک و شکننده بجا بگذارد. به جز اشعه UV، عامل دیگری که در پیر شدن پوست اثرگذار است، گروهی از آنزیم‌ها هستند که به آن‌ها متالوپروتئین‌های ماتریکسی گفته می‌شود و از میزان کلاژن پوست می‌کاهند.

در سال ۲۰۰۹ میلادی گروهی از محققان در رابطه با اثر آلوئه ورا بر پوست صورت آزمایشی انجام دادند. طی این آزمایش مقرر شد که اثر این گیاه بر درمان چین و چروک‌های صورت به مدت ۹۰ روز مورد بررسی قرار بگیرد.

در طی این آزمایش ۳۰ خانم مقدار متفاوتی از ژل آلوئه ورا را دریافت کردند. بازه دریافت این ژل توسط هر شخص در کمترین میزان، ۱۲۰۰ میلی‌گرم و در بیشترین میزان، ۳۶۰۰ میلی‌گرم در روز بود. در پایان این آزمایش مشاهده شد که با استفاده از آلوئه ورا میزان چین و چروک‌ها کاهش پیدا کرده است. محققان این تأثیر را از توانایی آلوئه ورا در کاهش متالوپروتئین‌های ماتریکسی دانستند.

در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز آزمایش دیگری انجام شد که هدفش مشاهده تأثیر ژل آلوئه ورا بر فیبروبلاست‌های پوست انسان بود. مطالعات و مشاهدات این آزمایش ۸ هفته به طول انجامید.

در طی این ۸ هفته به گروهی ۴۰ واحد استرول آلوئه ورا داده شد و گروه دیگری به عنوان گروه کنترل تحت نظر قرار گرفتند. پس از اتمام مشاهدات، نتایج این آزمایش حاکی از آن بود که تولید کلاژن در بانوانی که ژل آلوئه ورا دریافت کرده بودند، افزایش چشمگیری داشت. همچنین میزان چین و چروک‌های این گروه به طرز قابل مشاهده‌ای کاهش پیدا کرده بود.

تمام این تحقیقات نشان می‌دهد که آلوئه ورا و ژل موجود در آن خاصیت ضد پیری دارد و باعث شادابی و جوان‌سازی پوست می‌شود.

آلوئه ورا برای چروک صورت و تأمین ویتامین‌های مورد نیاز

در آلوئه ورا مقادیر بسیار زیادی ویتامین C و E دیده می‌شود. این ویتامین‌ها در محافظت از سلول‌های پوستی نقش بسیار مهمی دارند. ویتامین C علاوه بر این‌که در تولید کلاژن پوست بسیار اهمیت دارد، یک آنتی اکسیدان قوی نیز محسوب می‌شود. ویتامین E نیز یک آنتی اکسیدان کاملاً طبیعی است و قادر است از پوست انسان در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کند.

در سال ۲۰۰۳ یک مطالعه انسانی جهت شناسایی اثرات گیاه آلوئه ورا بر میزان ویتامین‌های موجود در پوست صورت انجام شد. به یک گروه از انسان‌ها ویتامین C و ویتامین E به شکل قرص و کپسول داده شد و گروه دیگر نیز به عنوان گروه کنترل تحت نظر گرفته شدند. نتایج نهایی این تحقیقات بسیار جالب بود.

مشاهدات نشان داده بود که مصرف ژل آلوئه ورا میزان جذب ویتامین C و E را تا حد زیادی بالا می‌برد. پس گیاه آلوئه ورا برای چروک صورت با افزایش اثرگذاری ویتامین‌های مفید پوست اثرگذار است.

مشاهدات نشان داده بود که مصرف ژل آلوئه ورا میزان جذب ویتامین C و E را تا حد زیادی بالا می‌برد.

آلوئه ورا برای چروک صورت و ایجاد حالت کشسانی

یکی دیگر از تأثیرات آلوئه ورا برای چروک صورت این است که این گیاه روی پوست صورت اثر مرطوب‌کنندگی دارد و حالت کشسانی پوست را افزایش می‌دهد. فیبروپلاست یک لایه بافت پوستی است که به شکل‌گیری کلاژن و الاستین که در حفظ حالت ارتجاعی و کشسانی پوست مؤثر هستند، کمک می‌کند.

ژل آلوئه ورا قادر است که پوست ترک‌خورده و آسیب‌دیده را نرم و یکدست کند. این گیاه که سرشار از زینک معدنی است می‌تواند در پوست به عنوان منقبض‌کننده عمل کند و تراکم سلول‌های پوستی را افزایش دهد. این عملکرد باعث تنگ شدن منافذ پوست، افزایش رطوبت، استحکام، حالت کشسانی و از بین رفتن چین و چروک‌های پوستی می‌شود.

ماسک‌های خانگی خیار و آلوئه ورا

همان‌طور که می‌دانید، از خیار به دلیل خاصیت مرطوب‌کنندگی و خنک‌کنندگی در کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده می‌شود. این میوه تأثیر بسیار زیادی بر شادابی و جوان‌سازی پوست دارد. در این بخش طرز تهیه چند عدد ماسک خیار و آلوئه ورا برای چروک صورت را شرح می‌دهیم.

روش اول: ساخت ماسک خیار و آلوئه ورا

برای ساخت این ماسک آبرسان و جوان‌ساز پوست کافی است یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چای‌خوری پوره خیار، یک قاشق چای‌خوری شیر و نصف قاشق چای‌خوری آب لیمو مخلوط کنید تا به یک خمیر یکدست برسید. این خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه روی صورت و گردن خود بگذارید و اجازه دهید کمی روی پوستتان استراحت کند.

سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و با یک حوله تمیز و نرم خشک کنید. حتماً پس از انجام این کار، کرم مرطوب‌کننده ملایم بزنید تا پوستتان خشک نشود. می‌توانید هفته‌ای دو بار از این ماسک بی‌نظیر استفاده کنید تا تأثیر آلوئه ورا برای چروک صورت را مشاهده کنید.

برای ساخت این ماسک باید ۲ قاشق چای‌خوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چای‌خوری آب خیار ترکیب کرده

روش دوم: ساخت ماسک آبرسان خیار و آلوئه ورا

ماسک دیگری که می‌توانید از ترکیب خیار و آلوئه ورا برای چروک صورت بسازید، همانند ماسک قبلی طرز تهیه آسانی دارد و بسیار اثرگذار است. برای ساخت این ماسک باید ۲ قاشق چای‌خوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چای‌خوری آب خیار ترکیب کرده و چند قطره گلاب به آن اضافه کنید.

این ترکیب را روی صورت خود بگذارید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی پوستتان بماند. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و با حوله نرم خشک نمایید.

بعد از اتمام کار از مرطوب‌کننده ملایم استفاده نمایید تا پوستتان دچار حساسیت نشود. می‌توانید هفته‌ای دو بار از این ماسک استفاده کنید. ترکیبات این ماسک باعث می‌شود پوست‌های حساس و ملتهب، نرم و مرطوب شوند و چربی‌ها و آلودگی‌های موجود در منافذ صورت جای خود را به تمیزی، جوانی و شادابی بدهند.

روش سوم: ساخت ماسک خیار و آلوئه ورا

یکی دیگر از ماسک‌های خیار و آلوئه ورا برای چروک صورت و جوان‌سازی و شادابی پوست، ماسکی است که در این بخش به شما آموزش می‌دهیم. طرز تهیه این ماسک بسیار آسان است و خاصیت خنک‌کنندگی و پاک‌کنندگی فوق‌العاده‌ای دارد و نرمی و لطافت بی‌نظیری به پوست می‌بخشد.

این ماسک علاوه بر کاهش چین و چروک‌های پوست صورت، در رفع جوش‌های زیر پوستی، کاهش اثرات آفتاب‌سوختگی و بهبود التهابات پوستی نیز مؤثر است.

برای تهیه این ماسک نیاز است خیار را پوست بکنید و آن را تبدیل به قطعات خیلی ریز کنید. خیارها را همراه با مقداری از ژل آلوئه ورا مخلوط کنید تا یک خمیرم نرم و یکدست به دست آورید. این ترکیب را روی پوست صورت خود به طور کامل پخش کنید و اجازه دهید نیم ساعت روی صورتتان استراحت کند.

سپس صورت خود را با آب خنک بشویید و خشک کنید. استفاده از مرطوب‌کننده متناسب با پوستتان فراموش نشود. تأثیرات این ماسک معجزه‌آسا در بهبود چین و چروک‌های صورت و جوان‌سازی پوست به سرعت قابل مشاهده است.

آلوئه ورا برای درمان چروک‌های دور چشم

چروک‌های ریز دور چشم، یکی از مزاحم‌ترین انواع چروک‌های صورت است که وجودشان برای بسیاری از انسان‌ها ناخوشایند است. درمان و بهبود وضعیت این چروک‌ها به راحتی با مقداری ژل آلوئه ورا قابل انجام است. برای این کار کافی است گیاه آلوئه ورا را تهیه کرده و کمی از ژل آن را بردارید.

صورت خود را با یک شوینده مناسب و ملایم بشویید و سپس مقداری از ژل آلوئه ورا را زیر چشمان خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. مراقب باشید که ژل وارد چشمانتان نشود. پس از چند دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

همان‌طور که گفتیم، ژل آلوئه ورا حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین C و ویتامین E است که باعث تغذیه پوست می‌شود و در صورت استفاده منظم و مداوم، چین و چروک‌های پوست را کاملاً درمان می‌کند. علاوه بر این، آلوئه ورا خواص ضدالتهابی دارد و می‌تواند پف زیر چشم را از بین ببرد.

 

همچنین آلوئه ورا قادر است با خاصیت آبرسانی خود و وجود مقادیر بالای ویتامین، نیاسینامید، کولین و ۱۸ نوع آمینو اسید در ترکیباتش، برای پوست صورت، خصوصاً نواحی زیر چشم، نرمی و لطافت را به ارمغان بیاورد و از خشکی و شکنندگی آن بکاهد.

چروک‌های ریز دور چشم، یکی از مزاحم‌ترین انواع چروک‌های صورت است که وجودشان برای بسیاری از انسان‌ها ناخوشایند است

در این مطلب با تأثیر آلوئه ورا برای چروک صورت آشنا شدید. همان‌طور که گفتیم چین و چروک صورت ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. این نحوه برخورد با آن است که باعث می‌شود آن‌ها ماندگار بمانند یا درمان شوند.

یقیناً درمان این چین و چروک‌ها نیازمند پرداخت هزینه‌های بالا نیست و با گیاهان طبیعی مانند آلوئه ورا می‌توان به یک پوست صاف، شفاف، جوان و شاداب دست پیدا کرد. امیدواریم از ماسک‌های خانگی آلوئه ورایی که به شما پیشنهاد دادیم، کمال استفاده را ببرید.

 

فواید آلوئه ورا برای پوست چیست؟

آلوئه ورا به دلیل آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی که دراد می تواند به راحتی از پوست محافظت کند. این مواد مغذی می توانند پوست شما را قوی نگه داشته و در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کند.

آلوئه ورا چه خاصیتی دارد؟

ترکیبات بیواکتیو آلوئه ورا نشان می‌دهد که این گیاه سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آمینو اسیدها، آنزیم‌های مهم و لینین است. علاوه بر این‌ها، برگ‌های آلوئه ورا به خودی خود حاوی مقادیری از انواع پلی‌فنول‌ها مانند باربالوئین هستند که خواص آنتی اکسیدانی بسیار مهمی دارند.

چگونه آلوئه ورا برای چروک صورت مؤثر واقع می‌شود؟

آلوئه ورا از راه‌های متعددی می‌تواند برای چروک صورت مورد استفاده قرار بگیرد. این گیاه یک عامل ضد پیری کاملاً طبیعی است که ویتامین‌های مفید برای پوست را تأمین می‌کند و باعث حفظ استحکام و حالت کشسانی آن می‌شود.

چگونه از الوئه ورا برای زیر چشم ها استفاده کنیم؟

صورت خود را با یک شوینده مناسب و ملایم بشویید و سپس مقداری از ژل آلوئه ورا را زیر چشمان خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. مراقب باشید که ژل وارد چشمانتان نشود. پس از چند دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

چرا مردم به دنبال مراقبت از پوست هستند؟

کرم دور چشم کلینیک


 کرم دور چشم کلینیک

 




  نقد کرم دور چشم کلینیک - فروشگاه کاج شاپ

این محصول یکی از پرطرفدارترین محصولات کلینیک است. بافتی سبک و سیلیکونی دارد و بسیار راحت جذب پوست میشود. این محصول در فروشگاه کاج شاپ عرضه میشود. این فروشگاه در زمینه عرضه لوازم آرایشی اصل فعالیت دارد. برای خرید کرم دور چشم کلینیک کلیک کنید.

دور چشم آل ابوت آیز حاوی آنتی اکسیدان و ترکیبات بسیار مفیدی است که باعث تقویت و بازسازی پوست می شوند. این کرم می تواند با آبرسانی و مرطوب کردن پوست دور چشم، باعث نرم شدن آن و کمتر کردن چین و چروک و همچنین پف زیر چشم(تا حدی) شود.

با اینکه کمپانی سازنده ادعا می کند که این کرم می تواند باعث از بین رفتن تیرگی دور چشم شود، باید بگوییم که این محصول اصلا نمی تواند چنین کاری را انجام دهد.

همچنین باید گفت که بخاطر قدرت مرطوب کنندگی بالای این محصول، می توانید از آن به عنوان پایه بسیار مناسبی برای آرایشتان استفاده کنید.

در این کرم دور چشم از مواد عطری و حساسیت زا استفاده نشده و برای پوستهای حساس کاملا مناسب خواهد بود.

متاسفانه بخاطر استفاده از ظرفی دهن گشاد، تاثیر این محصول به مرور زمان از بین خواهد رفت. اگر از ظرفی مناسب استفاده می شد می توانستیم بگوییم که این یکی از بهترین کرمهای دور چشم موجود در بازار بود!

 

 

 

نکته مهم در استفاده از این محصول این است که قرار گرفتن محصول آرایشی در یک ظرف دهان گشاد به این معناست که زمانی که درب آن باز شود، خواص ترکیبات موجود در آن تغییر خواهد کرد. تمام عصاره های گیاهی، ویتامین ها، آنتی اکسیدانها و دیگر ترکیبات مفید در مجاورت هوا خاصیتشان کمتر شده و به مرور زمان از بین میرود. در واقع از اولین باری که درب این محصولات را باز میکنید، خاصیت آنها شروع به کمتر شدن می کند. همچنین باید گفت که این ظروف دهان باز، غیر بهداشتی نیز هستند زیرا هر باری که انگشتتان را وارد آن می کنید باعث خواهید شد که باکتری های موجود در دستتان وارد ظرف شده که این باکتری ها موجب خراب شدن و از بین رفتن ترکیبات موجود در محصولتان خواهند شد.

آبرسان پوست



آبرسان پوست


اگر پوست چربی دارید، باید به روتین مراقبت از پوست خود توجه بیش‌تری داشته باشید. پوست چرب، در برابر اثرات باکتری‌های عامل جوش آسیب‌پذیرتر است. این اثرات شامل التهاب، قرمزی و تحریک پوست است. به همین دلیل پوست چرب به pH متعادل و تنظیم میزان ترشح چربی طبیعی پوست (سبوم) نیاز دارد. استفاده از یک ژل پوست چرب خوب، می‌تواند پاسخ مناسبی به این نیازهای مهم پوست چرب باشد. همچنین یک برنامه منظم مراقبت از پوست که شامل پاکسازی ، استفاده از تونر و مرطوب کردن با کمک آبرسان پوست باشد به طراوت و شفافیت پوست شما کمک می‌کند.

خرید آبرسان پوست

همچنین، مطالعات نشان می‌دهند که استفاده منظم از پاک کننده ملایم صورت مانند ژل شستشوی پوست چرب ، ترشح بیش‌ از حد سبوم را تنظیم می‌کند و باعث پاکسازی عمیق منافذ پوستی می‌شود و بدین ترتیب، علائم مربوط به جوش را نیز کاهش می‌دهد.

چرا پوست شما چرب است؟
دلایل زیادی برای چرب‌بودن پوست وجود دارد که از جمله آن می‌توان به مواردی مثل استرس، رطوبت، ژنتیک و تغییرات هورمونی اشاره کرد. این عوامل می‌توانند کنترل چربی پوست را دشوار کنند. با این‌ حال، می‌توانید با انجام چند راهکار خانگی مؤثر میزان چربی پوست خود را، بدون اینکه پوست کاملاً خشک شود، کاهش دهید.

مقاله‌ای که در ادامه می‌خوانید به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین ژل پوست چرب را انتخاب کنید. همچنین نشان می‌دهد که چگونه پوست صورتتان را به‌درستی بشویید و از آن مراقبت کنید.

ژل پوست چرب
یک محصول خوب برای پاکسازی و شستشوی پوست چرب محصولی است که بدون از بین‌بردن همه چربی طبیعی و آب موجود در پوست و نیز بدون ایجاد خشکی، آن را کاملاً پاکسازی و در بهترین حالت، آبرسانی هم بکند. همچنین قابلیت کنترل تولید چربی طبیعی پوست (سبوم) برای جلوگیری از آکنه صورت را نیز داشته باشد.

یک محصول پاک کننده مناسب برای ارائه عملکردهای مختلف به مواد مؤثره متفاوتی برای پاکسازی ، آبرسانی ، کاهش چربی و براق بودن پوست، کنترل تولید سبوم برای جلوگیری از آکنه و انجام لایه برداری ملایم نیاز دارد.

چرا استفاده از ژل پوست چرب توصیه می‌شود؟
بسیاری از افراد به ‌اشتباه بر این باورند که شستن مکرر صورت بهترین روش برای جلوگیری از چرب‌شدن پوست صورت است. اما پاکسازی بیش‌ از حد، پوست را در معرض بروز آکنه قرار می‌دهد چون باعث خشکی پوست شده و این خود سبب تحریک تولید بیش‌تر چربی در پوست و در نهایت منجر به بروز جوش می‌شود. پوست شما باید فقط دو بار در روز، به کمک یک شوینده مخصوص که برای نوع پوست شما طراحی شده است، پاکسازی شود.

باید به دنبال چه ترکیباتی در ژل پوست چرب باشید؟
هر یک از ترکیبات و مولکول‌های زیر مزیت‌هایی برای پوست‌های چرب دارند. بنابراین، یک ترکیب تخصصی از آن‌ها می‌تواند تمام مواردی که پوست شما برای پاک‌شدن صحیح به آن نیاز دارد را پوشش دهد.

زینک PCA
اگر پوستی چرب و مستعد آکنه دارید، زینک-PCA یکی از ترکیباتی است که در بین مواد تشکیل‌دهنده ژل پوست چرب باید به دنبال آن باشید.

زینک موجود در این ماده، تولید و ترشح سبوم را تنظیم کرده و کمک می‌کند تا تکثیر باکتری‌های مولد آکنه مهار شود. L-PCA (مخفف پیرولیدون کربوکسیلیک اسید) یک مولکول کلیدی در پوست است که به فرآیندهای آبرسانی و انرژی سلولی کمک می‌کند.

این مولکول در واقع یک عامل مرطوب کننده طبیعی (NMF) است و محصولات پاک کننده حاوی این ترکیب، علاوه بر از بین‌بردن چربی اضافی، پوست شما را نیز مرطوب می‌کنند.

آلانتوئین
آلانتوئین، یک ماده بی‌خطر است که در منابع مختلفی از جمله عصاره‌های گیاهانی مانند بابونه و آلوورا یافت می‌شود. این ماده یک لایه بردار ملایم است و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. در نتیجه، باعث تشکیل بافت سالم و روشن‌شدن رنگ پوست می‌شود.

آلانتوئین جلوی از دست‌رفتن رطوبت از خارجی‌ترین لایه پوست (اپیدرم) را می‌گیرد و می‌تواند آب را در سلول‌های پوست حفظ کند. این خواص، آلانتوئین را به ماده اولیه مهمی برای محصولات پاک کننده درجهت حفظ رطوبت پوست هنگام شستشو و از بین‌بردن چربی پوست تبدیل کرده است.

گلایکولیک اسید
گلایکولیک اسید ماده‌ای قدرتمند برای کاهش چربی پوست محسوب می‌شود؛ به‌خصوص اگر پوست فرد مستعد جوش باشد. بسیاری از افرادی که پوست چرب دارند از شوینده‌ ها، لوسیون ها و کرم‌های حاوی اسید گلیکولیک (که می‌توان آن را از عصاره‌های گیاهی مانند درخت چای یا پاپایا به‌دست آورد) برای کاهش چربی بیش‌ از حد و جلوگیری از انسداد منافذ پوست، که به جوش های پوستی منجر می‌شود، سود می‌برند.

لایه برداری خارجی‌ترین لایه پوست برای حفظ لطافت پوست بسیار مهم است. ژل پوست چرب حاوی اسید گلیکولیک می‌تواند گزینه‌ای ایده آل برای روتین مراقبت از پوست روزانه باشد.

توجه: هنگام خرید ژل یا فوم شستشوی صورت یا حتی تونر ، حتماً به برچسب‌ ترکیبات محصول دقت کنید. از خرید محصولات حاوی الکل ۴۰-SD، الکل دناتوره، اتانول و ایزوپروپیل الکل خودداری کنید. الکل، باعث از بین‌رفتن رطوبت پوست، افزایش تجمع سلول‌های مرده و کدرشدن ظاهر پوست می‌شود.

انانتیا کلرانتا
انانتیا کلرانتا (Enantia chlorantha)، درختی از بزرگ‌ترین خانواده راسته ماگنولیا است که خواص فراوانی برای پوست‌های چرب دارد.

عصاره پوست این درخت با مهار فعالیت آنزیم ۵-آلفا ردوکتاز، علاوه بر مهار رادیکال‌های آزاد، به تنظیم ترشحات غدد چربی پوست (غدد سباسه) نیز کمک می‌کند. این ماده، همچنین باعث کاهش چربی اضافی پوست و افزایش قوام و استحکام آن می‌شود.

نیاسینامید
به گفته متخصصان پوست، شواهد نشان می‌دهد که نیاسینامید چربی طبیعی پوست (سبوم) را جذب می‌کند. نیاسینامید که با ‌عنوان ویتامین B3 نیز شناخته ‌شده است، سد دفاعی پوست را تقویت می‌کند و باعث تحریک تولید طبیعی کلاژن می‌شود.

استفاده موضعی از نیاسین آمید در ژل پوست چرب می‌تواند لایه خارجی پوست را تقویت کرده و سرعت بازسازی سلول‌های سطحی را افزایش دهد و از این طریق عوارض ناشی از آسیب‌هایی مانند هایپرپیگمنتاسیون (بروز لکه‌های تیره به دلیل افزایش رنگدانه‌های پوست) و بزرگ شدن منافذ پوست را بهبود ببخشد.

رتینول
رتینول یکی از مشتقات ویتامین A است که معمولاً در فرمولاسیون‌های ضد پیری یافت می‌شود و عوارضی مانند چروک‌های پوستی و لکه های تیره (هایپرپیگمنتاسیون) را هدف قرار می‌دهد. با این ‌حال، رتینول برای پوست‌های چرب نیز به همان اندازه می‌تواند مؤثر واقع شود.

هر ماده‌ای مانند رتینول که بتواند باعث تولید کلاژن شود و پوست را سفت کند، می‌تواند به کوچک‌شدن منافذ پوستی نیز کمک کند تا چربی کمتری تولید و ترشح شود. منافذ پوستی کوچک‌تر در کاهش براق‌بودن پوست نیز موثر هستند.

دکسپانتنول
مطالعات درون‌تنی (in vivo) و برون‌تنی (in vitro) نشان می‌دهند که دکسپانتنول (یا ویتامین B5) موضعی مانند یک مرطوب کننده عمل می‌کند. مصرف موضعی این ماده باعث بهبود آبرسانی لایه شاخی پوست، کاهش از دست‌رفتن رطوبت از خارجی‌ترین لایه پوست (اپیدرم) و حفظ لطافت و کشسانی پوست می‌شود.

مطالعات بالینی سایر خواص این مولکول را نیز نشان داده است. دکسپانتنول موضعی با سرعت‌بخشیدن به فرآیند اپیتلیالیزاسیون (Epithelialization) مجدد (تشکیل بافت پوششی) و ترمیم عملکرد محافظتی پوست پس از آسیب یا تحریک، بهبود زخم را تسریع می‌کند.

اسید سالیسیلیک
سعی کنید به دنبال شوینده صورت حاوی اسید سالیسیلیک باشید. اسید سالیسیلیک یک ترکیب چربی‌دوست (لیپوفیل) است که به منافذ پوستی مسدود وارد شده و چربی موجود در این منافذ را تخلیه می‌کند. اسید سالیسیلیک کمک می‌کند تا انسداد منافذ برطرف شده و کوچک‌تر به نظر برسند.

http://0020.co.vu/how-to-protect-the-skin-from-damage


کرم پودر نارس


کرم پودر نارس

 

 

ویژگی های کرم پودر Natural Radiant نارس

  • خصوصیات: اصلاح رنگ و پوشاندن نواقص پوست
  • ویژگی: پوشش کامل، سبک و نچرال، ماندگاری 16 ساعته
  • مناسب برای: انواع پوست
  • حاوی: عصاره تمشک، سیب و هندوانه
  • کشور مبدا برند: فرانسه

کرم پودر نارس با ماندگاری 16 ساعته است و در عین پوشش بالا و طبیعی روی پوست بسیار سبک است. این کرم پودر حاوی عصاره تمشک، سیب و هندوانه بوده که باعث صافی و یکدستی پوست و بهبود سریع ظاهر پوست می شود. کرم پودر natural radiant nars با فناوری تخصصی تطبیق پوست تولید شده است، دارای تنوع رنگی بالا و مناسب انواع مختلف پوست است. پس اگر به دنبال یک کرم پودر با کیفیت و نچرال هستید، کرم پودر نچرال رادیانت نارس مناسب شماست.

نکاتی برای داشتن پوستی سالم