تعمیرات لوازم منزل

تعمیرات لوازم منزل

تعمیرات لوازم منزل
تعمیرات لوازم منزل

تعمیرات لوازم منزل

تعمیرات لوازم منزل

3 کار حرفه ای برای تمیز نگهداری یخچال

سه نوع یخچال

قبل از اینکه شما یا یک حرفه ای کار خود را روی یخچال شروع کنید ، باید نوع خود را تعیین کنید. سه نوع اصلی یخچال وجود دارد. در حالی که همه یخچال ها اساساً یکسان عمل می کنند ، نحوه عملکرد آنها متفاوت است. آنها مبرد را طی یک سری چرخه می چرخانند. یک مجموعه خنک کننده را انجام می دهد و مجموعه دیگر گرما را آزاد می کند.

یخچال یخ زدایی دستی اصلی ترین و اساسی ترین طرح برای یخچال است. شما با خاموش کردن آن و اجازه ذوب شدن یخ آن را یخ زده می کنید. یخ زدایی چرخه کمی پیشرفته تر است. دارای یک چرخه خودکار برای جلوگیری از ایجاد یخ زدگی است. اما هنوز باید صفحه را به حالت دستی برای یخ زدایی بچرخانید.


نوع سوم یک مدل بدون یخ زدگی است. امروزه رایج ترین آنها هستند و از بخاری برای ذوب یخ استفاده می کنند.


سیم پیچ های کندانسور را تمیز کنید

به پایین یا پشت یخچال خود نگاهی بیندازید و سیم پیچ های کندانسور خود را پیدا کنید. ممکن است متوجه شوید که باید یک صفحه را با بستن یا برداشتن پیچ ها بردارید.


می توانید بیرون بروید و یک ابزار مخصوص برای تمیز کردن کویل ها بخرید. هرچند این مورد ضروری نیست ، جاروبرقی شما و یک برس محکم به خوبی کار می کنند.


جاروبرقی خود را روشن کرده و برس را روی سیم پیچ ها بکشید. به آرامی اما محکم هرگونه گرد و غبار ، زباله و خز حیوانات خانگی را از بین ببرید.


این کار را حداقل دوبار در سال انجام دهید. هنگامی که سیم پیچ ها تمیز هستند ، می توانند به طور موثر کار خود را برای خنک کردن یخچال یا فریزر انجام دهند.


خاک ، گرد و غبار و موی حیوانات خانگی سیم پیچ ها را عایق بندی می کنند و سپس گرمای مورد نظر آنها را آزاد می کنند. حرارت ایجاد می شود و در نهایت باعث می شود محافظ روی کمپرسور کل سیستم را خاموش کند.


وقتی سیستم خنک می شود ، دوباره فعال می شود ، اما در آن زمان غذای شما گرم می شود.


فن کندانسور را تمیز کنید

اگر در پشت یخچال خود سیم پیچ دارید ، پس فن کندانسور ندارید. اگر سیم پیچ ها در قسمت پایین یخچال شما قرار دارند ، شما یک فن دارید. هنگام تمیز کردن سیم پیچ ها ، فن را تمیز کنید.


فن هوا را از طریق سیم پیچ ها به گردش در می آورد تا به آنها کمک کند تا گرما را آزاد کنند. با تجمع خاک و زباله ، سرانجام فن آنقدر مسدود می شود که به طور کامل متوقف می شود.


برای ایمنی خود ، مطمئن شوید که یخچال خود را فقط زمانی که پریز برق ندارد تمیز کنید. به این ترتیب در حالی که وسط نظافت هستید ، فن به طور خودکار روشن نمی شود.


واشر در را پاک کنید

واشر مهر و موم است که از بیرون درب عبور می کند. این چیزی است که یخچال شما را می بندد ، بنابراین هوای سرد به بیرون نشت نمی کند.


تعویض واشر یخچال شما می تواند 100 تا 200 دلار برای شما هزینه داشته باشد. با پاک کردن مرتب واشر خود می توانید از این امر جلوگیری کنید.


هنگامی که واشر را تمیز نگه می دارید ، نشت هوا نیز کاهش می یابد. نشت هوا کمتر به معنای یخچال کارآمدتر است.


واشر خود را ماهی یکبار از هرگونه چسبندگی تمیز کنید. مواد غذایی یا مایعات می توانند واشر را خشک کرده و مهر و موم کنند ، سپس وقتی یخچال باز می شود ، واشر پارگی می کند.


برای جلوگیری از این امر ، واشر را هر ماه یکبار از چیزهای چسبناک تمیز کنید. سپس با پاشیدن مقداری پودر بچه روی پارچه و پاک کردن واشر ، واشر خود را روغن کاری کنید.


دریچه های فریزر را پاک کنید

به فریزر خود نگاهی بیندازید و دریچه ها را پیدا کنید. این موارد را از هر چیزی که ممکن است آنها را مسدود کند ، دور نگه دارید. همچنین ، فریزر خود را آنقدر پر نکنید که هوا نتواند جریان یابد.


یک قانون کلی خوب این است که فریزر خود را 3/4 از راه پر کنید. به این ترتیب فضای کافی برای جریان هوای سرد مناسب در اطراف اقلام یخ زده شما وجود دارد.


آیا دمای کنترل شما در تنظیمات میانی است؟

تنظیمات یخچال و فریزر خود را در محدوده وسط قرار دهید. سپس می توانید مطابق دماسنج یخچال از آنجا تنظیم کنید.


برای کارآیی مطلوب ، یخچال خود را در محدوده 38 و 42 تنظیم کنید. فریزر شما باید بین 0 تا 10 درجه باشد.


حفظ دمای مناسب دقیقاً مانع تعمیر نمی شود. کاری که می تواند انجام دهد این است که عمر یخچال شما را افزایش می دهد. همچنین به یخچال شما اجازه می دهد در شرایط مطلوب کار کرده و قبض برق شما را کاهش دهد.


برای نتیجه مطلوبتر به شرکتهای ارائه دهنده تعمیر یخچال مراجعه کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد