تعمیرات لوازم منزل

تعمیرات لوازم منزل

تعمیرات لوازم منزل
تعمیرات لوازم منزل

تعمیرات لوازم منزل

تعمیرات لوازم منزل

تعمیرگاه لوازم خانگی


 

علت صدای زیاد یخچال فریزر


علت صدای زیاد یخچال فریزر که گاهی اوقات به صورت مداوم ایجاد می شود و به مدت طولانی ادامه دارد و قطع نمی شود دلایل متفاوتی دارد. این مشکل در خیلی از برندها به چشم می خورد حتی کمپانی های بزرگی مانند ال جی، سامسونگ، بوش، کنوود و ... که ابر قدرت هایی در تولید لوازم خانگی به شمار می روند نیز با این ایراد دست و پنجه نرم می کنند که گاها باعث تعمیر یخچال فریزر می شود. از این رو این مسئله برای خیلی از کاربران نگران کننده است، مخصوصا برای ما ایرانی ها که در سرزمینی خشک و گرم زندگی می کنیم. این ایراد معضل اصلی افرادی است که به تازگی تعمیر ساید بای ساید گران قیمتی را خریداری کردند و لذت استفاده از دستگاه را برایشان به نفرت از برند و کمپانی همان محصول تبدیل می کند به گونه ای که هر جا صحبت از خرید یخچال می شود پیشنهاد می کنند که به هیچ عنوان از این برند استفاده نکنند!!!

اما جای هیچ نگرانی نیست و توصیه می کنیم که کمی خونسرد باشید. بنا به تجربه ی ما که کلیه راه حل های رفع صدای زیاد یخچال فریزر را دنبال کردیم تا در انتها نتیجه گرفتیم. برای اینکه کمی خیالتان راحت باشد و غصه این را نخورید که با انتخاب اشتباه پول زیادی را به هدر داده اید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا به دلایل این ایراد بپردازیم و همچنین چگونگی نحوه استفاده را برایتان توضییح دهیم که تا ابد نیاز به تعمیر یخچال فریزر پیدا نکنید.

در زمان هایی خاص در طول شبانه روز امکان دارد صدای تلق تلوق و یا تق تق مداوم و بعضی اوقات بسیار بلند شبیه به صدای موتور گازی به گوشتان برسد و خیلی هم نگران کننده باشد چرا که دستگاه را به تازگی تهیه کرده اید و انتظار همچین ایراداتی را در ابتدای کار از آن ندارید!!!!

 

در بعضی از مواقع این صدای زیاد یخچال فریزر به محض باز کردن درب به قطع می شود. در این شرایط اقدامی که برای تشخیص منشأ صدا می بایست انجام دهید بدین صورت است که درب دستگاه خود را خیلی سریع باز کنید پس از باز کردن درب، شما حدود ۱ الی ۳ ثانیه قبل از اینکه صدا قطع شود، فرصت این را دارید تا منبع یا جایی که صدا از آن ایجاد می شود را شناسایی کنید. اگر صدای ایجاد شده از قسمت داخل فریزر و دیواره ی پشتی آن می آمد و به محض اینکه درب فریزر باز شد و صدا برطرف شد دلیلش را می توانید در همین قسمت مطالعه فرمایید تا متوجه این شوید که به تعمیر یخچال فریزر احتیاج هست یا نه ؟

خب داستان از این قرار است که دستگاه های جدید که با متد روز و پشرفته طراحی و تولید می شوند و اصطلاحاً به یخچال هایی معروف هستند که برفک نمی زنند. این محصولات از دو عدد فن داخلی تعبیه شده اند. چگونگی عملکرد این دو فن به این صورت است که ماده خنک کننده ای که درون لوله های یخچال قرار دارند از طریق فن اول ( که دلیل به وجود آمدن سر و صداها همین فن هست) بخاطر وجود هوای گرم درون دستگاه، گرم می شود و وظیفه اصلی این فن، سرعت بخشیدن به این کار و کمک کردن به فرآیند ضد برفک است.

پس به طور مختصر این فن گرمای موجود در داخل یخچال را می گیرد و به وسیله لوله های دستگاه و مواد داخل لوله ها این گرما را به بیرون هدایت می کند با تکرار این فرآیند که به طور مداوم در تمامیه یخچال ها به همین صورت است، باعث خنک شدن فضای داخل دستگاه می شود. اما به مرور زمان و در صورت سرویس و روغن کاری نشدن این فن سر و صداهای عجیبی از آن به گوش می رسد. که می توان گفت هیچ جای نگرانی نیست و براحتی می توانید از طریق تماس گرفتن با مراکز تعمیر یخچال فریزر ، تقاضای ارسال یک تعمیرکار متخصص به محل خود جهت سرویس کردن نمایید.

راه حل دیگری نیز برای رفع صدای یخچال فریزر وجود دارد که جزو ساده ترین راه حل ها به حساب می آید. انجام این روش نه تنها بسیار سریع و آسان است بلکه برای انجام آن به صرف هیچ هزینه ای احتیاج نیست و می توان آن را به صورت رایگان اجرا کرد.

 

برای این کار ابتدا باید یخچال را خاموش کرده و از برق بکشید سپس کلیه خوراکی ها و مواد غذایی را از آن خارج کرده به یک جای سرد و یا دستگاه دیگری انتقال بدهید. پس از خالی کردن کامل باید به مدت 30 الی 40 ساعت یخچال را خاموش نگه دارید و بدون هیچ دخالتی بگذارید تا یخ ها و برفک های ایجاد شده از بین بروند. تا حد امکان اگر این روند طبیعی پیش برود بهتر است اما اگر وقت ندارید و یا اینکه نگران مواد غذایی که بیرون چیده اید هستید می توانید برای سرعت بخشیدن به این کار از سشوآر برای آب کردن یخ ها و برفک استفاده کنید. اما به این موضوع دقت کنید که در صورت نزدیک کردن سشوآر به برد اصلی یخچال و دادن بیش از حد گرما به آن امکان این وجود دارد که برد دستگاه معیوب شود و نیاز به تعمیر یخچال فریزر پیدا کند. پس با احتیاط کامل این کار را انجام دهید و از نزدیک کردن سشوآر به برد خوددآری فرمایید تا با مشکلات وخیم تری مواجه نشوید. بعد از انجام این کارها و گذشت یک الی دو روز دوباره دستگاه را روشن نمایید. به احتمال زیاد باید صدای یخچال از بین رفته باشد، اما اگر این اتفاق نیافتاده باشد باید به فکر و انجام راه حل های دیگر بروید.

برای دانستن و خواندن نکات بیشتر کلیک کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد