تعمیرات لوازم منزل

تعمیرات لوازم منزل

تعمیرات لوازم منزل
تعمیرات لوازم منزل

تعمیرات لوازم منزل

تعمیرات لوازم منزل

یخچال خنک نمی شود؟ مواردی که باید بررسی شود (و نحوه رفع آن) در اینجا آمده است


متوسط ​​عمر یخچال و فریزر 17 سال است. آیا تا به حال متوجه شده اید که یخچال شما خنک نمی شود؟ این وضعیت غم انگیزی است که یکی از ضروری ترین لوازم خود را خاموش کنید. شما در معرض خراب شدن غذای داخل و در نهایت ایجاد آشفتگی در خانه خود هستید.


با این حال ، معمول است که لوازم خانگی دچار مشکل شوند. بدون وحشت - می توانید آن را برطرف کنید!


این راهنما به شما این امکان را می دهد که یخچال را به حالت اولیه بازگردانید. این بخش های مهم برای بررسی و نحوه اصلاح آنها را مورد بحث قرار می دهد. ممکن است چندین مورد به درستی کار نکنند.


نمی دانید بعد چه باید بکنید؟ در صورت برخورد با یخچال معیوب مراحل زیر را باید انجام دهید.


1. دوشاخه برق را بررسی کنید

به احتمال زیاد ، پریز برق به اندازه کافی خوب کار نمی کند. برق چیزی است که برای هر وسیله خانگی مناسب است. بررسی دقیق سیستم قدرت شما باید در اولویت باشد.


قبل از اینکه بخواهید با یک تکنسین تماس بگیرید ، بررسی کنید که آیا سیستم قدرت به درستی کار می کند یا خیر. بدون منبع تغذیه ، کمپرسور یخچال شما نمی تواند کار کند. تاثیر این؟ غذا سرد نمی ماند


اتصالی شل یا سوکت معیوب ممکن است دلیل گرم شدن غیرعادی همه چیز باشد. برای جلوگیری از پر شدن سطل زباله ، دوشاخه یا کابل برق را ثابت کنید و احتمالاً بیشتر به بقال مراجعه کنید.


2. ترموستات را تنظیم کنید

داشتن ترموستات ناکارآمد یا خارج از موقعیت ممکن است دلیل کار نکردن یخچال شما باشد. هنگام تمیز کردن یا دست زدن به مواد ممکن است با ترموستات تداخل داشته باشید. اگر ترموستات آسیب نبیند ، تعمیر آن باید ساده باشد.


ترموستات شما می تواند با دمای بالاتر از متوسط ​​پمپ شود. بسیاری از مدل های یخچال دارای دکمه هایی هستند که برای بالا بردن یا کاهش دما استفاده می شود. اگر دستگیره تکان بخورد ، می تواند دمای یخچال شما را افزایش داده و اثر خنک کنندگی را کاهش دهد.


تنها کاری که باید انجام دهید این است که تنظیمات ترموستات را به حالت عادی برگردانید و عملکرد بهینه را از سر می گیرد.


3. پاکسازی دریچه های داخلی

دلیل این که یخچال شما خرابی دارد شاید به دلیل عدم گردش مناسب هوا باشد. حرکت هوا در فرایند خنک سازی یخچال بسیار مهم است. هوا باید به داخل محفظه ها بازگردد و آزادانه به کمپرسور بازگردد- هر چیزی که کمتر از آن باشد یک حالت بدی است.


دریچه های خروجی را هم در قسمت فریزر و هم در یخچال بیابید و هر چیزی را که ممکن است آنها را مسدود کند حذف کنید. نباید غذاهایی وجود داشته باشد که راه دریچه ها را مسدود کند. همیشه سعی کنید دریچه ها را برای حداکثر سرمایش و عملکرد مطلوب روشن کنید.


دریچه های یخچال فریزر را پاک کنید تا هوای خنک تر در قسمت یخچال وارد شود. اگر مدل یخچال شما دارای این دریچه ها است ، می توانید آنها را پاک کنید تا جریان هوای سردتر فراهم شود.


4. مکانیزم زیر را بررسی کنید

قسمت عایق و ذخیره سازی را فراموش کنید. قسمت اصلی یخچال سیستم زیر آن است. این قسمتی است که تمام اجزای حیاتی مانند فن ، سیم پیچ و کمپرسور را در خود جای داده است.


اینها قلب و ستون فقرات یخچال شما هستند و بدون آنها ، همه چیز دیگر بی معنی است. اگر یخچال شما مطابق نیاز خنک نمی شود ، ممکن است یکی از این قسمت ها کثیف شده یا از موقعیت خود خارج شده باشد.


مکانیسم های زیر این دستگاه را تمیز کنید ، ممکن است در مسیر درست باشید. زیر اجزای اساسی تحت تأثیر گرد و غبار یا گرد و غبار قرار می گیرد ، که مانع حداکثر عملکرد می شود.


هنگام تمیز کردن ، یخچال خود را خاموش کنید ، تمام جزئیات را تمیز کنید و آن را روشن کنید. احتمالاً متوجه تغییر خواهید شد. همیشه مطمئن شوید که برای جلوگیری از برق گرفتگی به منبع تغذیه وصل نیست.


از جارو برقی نرم برای پاک کردن کثیفی از سیم پیچ استفاده کنید. از مواد شیمیایی یا مواد سختی که ممکن است به سیم پیچ ها آسیب برساند استفاده نکنید.


5. واشرهای درب را بررسی کنید

متوجه شده اید یخچال سرد نمی شود؟ ممکن است به دلیل نشت هوای سرد باشد. واشرهای درب به مهار هوای تازه داخل یخچال و جلوگیری از نشت کمک می کند.


با این حال ، ممکن است واشرها در موقعیت مناسب قرار نگیرند. این راهی برای ناپدید شدن هوا فراهم می کند ، و مواد غذایی مورد نیاز موهای سرد را از بین می برد. بررسی کنید که آیا واشرها به درستی در محل خود قرار دارند و آیا خاک دارند یا خیر.


واشر لاستیکی می تواند پیچ ​​خورده ، کپک زده یا کثیف شود به گونه ای که نمی تواند گاز را در محدوده نگه دارد. سعی کنید واشر را با محلول سفید کننده تمیز کنید. در صورت مشاهده هرگونه آسیب دیدنی ، جایگزینی آنها را در نظر بگیرید.


6. ایجاد فضای بیشتر

آیا یخچال و فریزر خود را با بسیاری از مواد غذایی سنگین کرده اید؟ خوب نیست یخچال خود را با مواد غذایی پر کنید ، زیرا گردش هوا ممکن است محدود شود.


برای عملکرد مطلوب ، حدود 2/3 فضای آن باید خالی باشد. فشار بیش از حد یخچال باعث کاهش عملکرد آن می شود و آن را برای نگهداری مواد غذایی نامناسب می کند. اگر وضعیت از طرف شما چنین است ، فضا را آزاد کنید.


7. سوئیچ درب را بررسی کنید

آیا یخچال شما آنطور که باید محتوای آن را خنک نمی کند؟ ممکن است مشکل از کلید در باشد. هنگامی که درب باز است یا هنگامی که سوئیچ خراب است ، برخی از یخچال ها خنک کننده خود را متوقف می کننشد.


هنگامی که در باز است ، اکثر یخچال ها خنک کننده فعال را متوقف می کنند. بعد از تعویض درب و فشار دادن به پایین ، دوباره به حالت خنک کننده تغییر می کند. 

برای کمک در پیداکردن بهترین تعمیرکار یخچال اینجا را کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد